שאלה 99. אילו כללים עלינו לציית כדי להבין את עשרת הדיברות בצורה נכונה?

שאלה 99. אילו כללים עלינו לציית כדי להבין את עשרת הדיברות בצורה נכונה?

תשובה. כדי להבין את עשרת הדיברות בצורה נכונה, יש לציית לכללים הבאים: 1. התורה היא מושלמת, ודורשת מכל אחד ללכת אחר צדקתה במלואו ולנצח, ושהוא ימלא את כל חובותיו ביסודיות ובשלמות, ויאסור כל חטא, אפילו הקטן ביותר.

2. התורה היא רוחנית, ומכסה לא רק מילים, מעשים והתנהגות, אלא גם את ההבנה, הרצון, הרגשות וכל שאר חלקי הנפש.

3. אותם דברים מצווים או אסורים במובנים שונים בכמה מצוות.

4. היכן שמצוה חובה, גם החטא ההפוך אסור, וכאשר חטא אסור, מצווים חובה הפוכה, וכאשר מתווספת הבטחה, כלול גם איום הפוך, וכאשר מתווספת איום, כלול גם ההבטחה ההפוכה.

5. מה שאלוהים אוסר לא תמיד צריך להיעשות, אבל מה שהוא מצווה הוא תמיד חובתנו. חובה מיוחדת לא תמיד צריכה להיעשות.

6. תחת חטא או חובה אחת, כל אותם דברים אסורים או מצווים, כולל כל הסיבות, האמצעים, המקרים, הצורות והאתגרים שלהם.

7. מה שאסור או מצווה עלינו, אנו מחויבים לעזור לאחרים להימנע ממנו או לעשותו, בהתאם לעמדותיהם וחובותיהם.

8. מה שמצווה על אחרים, אנו מחויבים לעזור להם, בהתאם לעמדותינו ולמשימותינו, ואנו מחויבים להיזהר שלא להצטרף למה שאסור להם.


על פי הדוקטרינה, אם אינך מקפיד על התקנות שאלוהים קבע, אתה נוטל את שם האל לשווא. התקנות, המילים והמעשים המוזכרים כאן אינם מתייחסים לחוק הטקסי, לחוק השיפוטי ולחוק המוסרי בנפרד, אלא אליהם כמכלול. הדוקטרינה היא שלמרות שהחוק הטקסי בוטל, החוק המוסרי עדיין מתייחס לתקנות ולמילות החוק.

לרוב המאמינים יש ספקות האם עליהם לציית בקפדנות לכל עשרת הדיברות מאז שישוע מת על הצלב ומילא את החוק. הם סובלים מבפנים מהשאלה האם עליהם לציית לכללים שבני אדם בלתי אפשריים לקיים או האם הם יכולים להימנע מקיום שלהם.

תקופת הברית הישנה הקפידה על עשרת הדיברות. עם זאת, אלוהים הורה להם לעשות זאת משום שהיו חוטאים ולא יכלו לקיים אותם בצורה מושלמת. לכן, באמצעות הקורבן, הם היו אמורים להבין שהם חוטאים ולצעוק לאלוהים.

עם זאת, בתקופת הברית החדשה, ישוע מת על הצלב למען התורה, ובכך קיים את התורה. אלה שנמצאים במשיח מתים גם לתורה. לכן, הם נחשבים כמי שקיים את התורה. אם ישוע קיים את התורה, ואז ניסה לקיים את התורה שוב, פירוש הדבר היה חזרה למצב הקודם. המצב הקודם היה מצב של חטא. מכיוון שישוע נתן חופש ממצב חטא זה, מדוע מנסים מאמינים להיכנס לכבלי החטא וללבוש שוב את עול התורה?

בין אם מדובר בחוק המוסרי או בעשרת הדיברות, אם נחשוב על מה שאלוהים אומר דרך תקנות אלה, נוכל לגלות שחטא נובע מחמדנות. אם מאמינים חושבים שאי ציות לציווי האל הוא חטא, הם אינם מבינים את רצון האל. החטא מתחיל מחמדנות, כלומר, הרצון להיות כמו אלוהים. עלינו להבין זאת דרך כל תקנה.

לכן, בלתי אפשרי לשנן את כל הוראות החוקים הללו, אך יש צורך לחרוט במוחם את עשרת הדיברות המובעות באופן מייצג ולחשוב על רצון האל. ואם הקדושים פועלים תחת הארת רוח הקודש, הם לא יתקעו בדברים הבשריים.

אלה הנמצאים במשיח חופשיים מאות החוק, ופועלים תוך כדי מחשבה על תוכן החוק הכתוב בליבם בהדרכת רוח הקודש. לכן, הם חופשיים מהחוק, אך הם לא ביטלו את החוק לחלוטין, אלא השלימו אותו. הקדושים חופשיים רק מאות החוק.

מלחמה רוחנית מתרחשת במוחי. זוהי מלחמה בין מחשבת הבשר למחשבת הרוח. מחשבת הבשר ומחשבת הרוח היושבת בגן עדן נמצאות במלחמה מדי יום. אם לא נזכור שאנו מתים כל יום, ניפול כל יום. זו הסיבה שקוצי השטן עפים על הקדושים. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אשרי עניי רוח כי להם מלכות השמים׃

שאלה 81. האם כל המאמינים האמיתיים יכולים להיות בטוחים תמיד שהם נמצאים במצב של חסד ושהם ייוושעו?

גן העדן השלישי וקוץ השטן