אלו שרוצים לאכול מפרי עץ החיים ומפרי עץ הדעת טוב ורע
אלו שרוצים
לאכול מפרי עץ
החיים ומפרי עץ
הדעת טוב ורע
רומים ז'
12 "לכן התורה קדושה,
והמצווה קדושה, צודקת
וטובה."
התורה היא
דבר אלוהים הקדוש.
בתוך התורה, יש
את ברית המעשים
ואת ברית החסד.
ברית המעשים קובעת
שעל ידי שמירה
על כל 613 סעיפים
של התורה, ניתן
להפוך לעם של
אלוהים. לכן, בני
ישראל ניסו בקפידה
לקיים בקפדנות את
הוראות התורה, אך
הם מעולם לא
הצליחו לעשות זאת.
בסופו של דבר,
הם קיבלו סליחה
על חטאים מאלוהים
באמצעות קורבנות. קבלת
סליחה על חטאים
באמצעות קורבנות היא
ברית החסד.
אלו השואפים
לשמור על הכללים
במסגרת התורה נופלים
בסופו של דבר
לברית מעשים, או
חוקיות. זה מייצג
את הפרושים של
תקופת ישוע. אסור
למאמינים לבלבל בין
התורה ללגליזם.
רוב הכמרים
מבלבלים בין מאמינים
על ידי השוואת
"שמירה על אות
התורה" ל"לגליזם".
עליהם להסביר זאת
לא באמצעות התורה,
אלא באמצעות חוקיות.
עם זאת,
אלו המגלים את
המשיח דרך הקורבן
שבחוק נכנסים לברית
החסד. אלו הנכנסים
לברית החסד אוכלים
את פרי עץ
החיים.
עם זאת,
אלו הנכנסים לברית
המעשים בחוק הם
אלו שאוכלים את
פרי עץ הדעת
טוב ורע. אלו
שאוכלים את פרי
עץ הדעת טוב
ורע הם אלו
המאמינים שהם יכולים
להשיג את צדקת
האל באמצעות מאמציהם.
גם עץ
החיים וגם עץ
הדעת טוב ורע
נבחרים על סמך
האמונות הקיימות בדבר
אלוהים, החוק. אלו
ש"אינם יכולים
לעשות זאת בעצמם,
אלא רק אלו
המחפשים ישועה דרך
המשיח" הם אלו
הנוטלים מפרי עץ
החיים. עם זאת,
אלו המחפשים צדקה
באמצעות מאמציהם הם
אלו הנוטלים מפרי
עץ הדעת טוב
ורע.
ישוע סיפר
את משל החיטה
והעשבים. החיטה מייצגת
את אלו ששומעים
את הבשורה ונוטלים
מפרי עץ החיים.
הם אלו שממקמים
את זהותם ברוח.
עם זאת, העשבים
מייצגים את אלה
השואפים במרץ לממש
את צדקתם. הם
אלה שממקמים את
זהותם בבשר. ישוע
אמר להם לא
לעקור את העשבים,
אלא להשאיר אותם
במקומם. אפילו בליבם
של המאמינים, העשבים
מתקיימים יחד. אלוהים
ישרוף אותם מאוחר
יותר.
בתוך ליבם
של המאמינים, גוף
רוחני (נפש רוחנית)
וגוף רענן (נפש
רעננה) מתקיימים יחד.
"רענן" שונה מהגוף
הפיזי, שמקורו בעצמי
הישן. מכיוון ששניים
אלה מתקיימים יחד
בלבם של המאמינים,
נוצר בלבול לגבי
זהותם.
אלה ש"מקמים את
זהותם ברענן" רואים את
עצמם אדוני המקדש
הישן. הם אוכלים
את פרי עץ
הדעת טוב ורע,
ורוחם לכודה בבשר,
והופכת למת. הם
בגיהנום. עם זאת,
אלה שממקמים את
זהותם בגוף הרוחני
רואים בישוע אדון
המקדש החדש. רוחות
הקדושים אוכלות את
פרי עץ החיים,
והן מגיעות לגן
עדן.
קדוש צץ
כאשר שתי מוחות
מצטלבות. לכן, קדושים
חייבים מדי יום
לבסס את זהותם.
רומים ז':21-23: "אני מוצא
אפוא תורה, שכאשר
אני רוצה לעשות
את הטוב, הרע
נמצא בי. כי
אני חפץ בתורת
אלוהים באדם הפנימי.
אבל אני רואה
תורה אחרת באיברי,
הנלחמת נגד תורת
לבי ומושבית אותי
לתורת החטא אשר
באיברי."
עבור חוקנים,
"שמירת התורה" פירושה ללכת
לפי אות התורה,
אך עבור אוונגליסטים,
פירוש הדבר הוא
לקחת את אות
התורה ללב, להיות
מונחית על ידי
רוח הקודש ולפעול
בהתאם. האם מאמין
יפעל פשוטו כמשמעו,
או שמא ייקח
אותה ללב ויונחה
על ידי רוח
הקודש? זה תלוי
אם זהותו היא
בבשר או ברוח.
בברית הישנה, משה עלה
להר סיני כדי
לקבל את שני
לוחות האבן המכילים
את דברי אלוהים.
לוחות אלה הכילו
את עשרת הדיברות,
ציווי אלוהים לכל
העם לציית להם.
עם זאת, כאשר
משה לא ירד
מההר במשך ארבעים
יום, העם עשה
עגל זהב וסגד
לו, מתוך אמונה
שהוא אלוהים. בהיותו
עד לכך, משה
ניפץ את שני
לוחות האבן. שני
לוחות האבן השבורים
מסמלים את בית
המקדש הישן, העשוי
מאבן, שנועד לקרוס.
היושבים בבית המקדש
הישן מתוארים כזקן.
הזקן, ישות שנועדה
למות, מיוצג על
ידי מותו של
ישוע המשיח על
הצלב.
לאחר שמשה השמיד את עגל הזהב, הוא בנה שני לוחות אבן נוספים. אלוהים ציווה עליהם לחרוט את שני הלוחות הללו בליבם ולקיים את עשרת הדיברות. "שמירה" פירושה לשמור אותם בליבם ולפעול לפי רצון האל. אין פירוש הדבר לפעול לפי האות, אלא לפעול מתוך משמעות. שני לוחות האבן הללו מסמלים את בית המקדש החדש שהוקם בליבם. אלה היושבים בבית המקדש החדש מיוצגים כאנשים חדשים. האדם החדש מייצג את אלה שנולדו מחדש על ידי רוח הקודש, כלומר, חייו של ישוע המשיח שקמו לתחייה.
רומים ו':4-5: "לכן נקברנו עמו בטבילה למוות, למען, כשם שהמשיח קם מן המתים על ידי כבוד האב, כך גם אנחנו נלך בחיים חדשים. כי אם נטועים יחד בדמות מותו, גם אנחנו נהיה בדמות תחייתו."
לסיכום, תוצאות החוק משתנות בהתאם למצב הנפשי שבו אדם רואה אותו ופועל לפיו. אם אדם רואה את החוק כבשורה, הוא מקבל את הדרכת רוח הקודש. אם אדם רואה את דברי החוק כלגליזם, הוא הופך לחוקיסט, ששואף לפעול פשוטו כמשמעו, כאילו הוא אדון החוק.
לדוגמה, על פי דוקטרינת ווסטמינסטר, שאלה 99. אילו כללים עלינו לציית כדי להבין את עשרת הדיברות בצורה נכונה?
תשובה. כדי להבין את עשרת הדיברות בצורה נכונה, יש לציית לכללים הבאים:
1. החוק הוא מושלם, הדורש מהאדם כולו להתאים את עצמו לחלוטין לצדקתו, לציית לו בצורה מושלמת לנצח, למלא לחלוטין את כל החובות, ולאסור כל חטא, אפילו הקטן ביותר.
בקטכיזם היידלברג, שאלה 114 שואלת, "האם אלו שמתחרטים ופונים לאלוהים יכולים לקיים את כל המצוות הללו בצורה מושלמת?"
תשובה: לא. אפילו האנשים הקדושים ביותר בעולם הזה אינם יכולים להשיג ציות מושלם. אף על פי כן, על המאמינים לעשות כל מאמץ לקיים את כל מצוות האל, לא רק חלקן.
בדרך זו, הדוקטרינה אומרת שמאמינים חייבים לשאוף לשמור את המצוות, כך שלמרות שהם אומרים שהמאמינים נכנסים לברית החסד, הדוקטרינה מעשה ידי אדם גורמת למאמינים להיכנס לברית המעשים.
קדושים מנהלים קרב בתוך ליבם, וכדי להתגבר על העצמי הבשרני, צמיחה רוחנית היא הכרחית. במקום לשאוף לשמור על כל הוראה של התורה באמצעות מעשה, על המאמינים להבין תחילה מה ליבם הבשרני רוצה דרך הוראות התורה. אלוהים רוצה שהמאמינים יכירו את טבע החטא ולא יסתבכו בו.
כדי לפעול בהתאם לרצון האל, על המאמינים לבסס מדי יום את זהותם ולחדש את דעתם הרוחנית. עליהם לזכור שבעוד שהם מתים מדי יום לבשר, הם יושבים בגן עדן ביחס לתודעתם הרוחנית. גם אם מאמינים חיים מדי יום בין גן עדן לגיהנום, אם הם ימקמו את זהותם בגן עדן, אלוהים יוביל אותם. במקום לשאוף לשמור בקפדנות על אות התורה, על המאמינים לשפוט את זהות ליבם במסגרת התורה.
אם מאמין לא מצליח לבסס את זהותו, הוא או היא יהפכו למישהו המבקש לאכול גם את פרי עץ החיים וגם את פרי עץ הדעת הטוב. ורע בכל יום. אם מאמין לא נולד מחדש, הוא או היא לא ייוושעו. עם זאת, אם מאמין שנולד מחדש מבצע חטא, אלוהים ידקור אותו בקוצי השטן.
תגובות
הוסף רשומת תגובה