שאלה 83. מהי שיתוף התהילה שחברי הכנסייה הבלתי נראית נהנים ממנה עם ישו בחיים אלה?

שאלה 83. מהי שיתוף התהילה שחברי הכנסייה הבלתי נראית נהנים ממנה עם ישו בחיים אלה?

תשובה. חברי הכנסייה הבלתי נראית, בהיותם חברים במשיח, ראשם, נהנים מבכורת התהילה עם ישו בחיים אלה, ובו הם משתתפים בתהילה שהוא מחזיק בה, וכערובה לכך הם נהנים מאהבת אלוהים, שלום מצפון, שמחת רוח הקודש ותקוות התהילה. מצד שני, זעמו הנקמני של אלוהים, אימת המצפון ופחד הדין עוקבים אחר הרשעים, ואלה תחילת הסבל שהם יסבלו לאחר המוות.


אלה המילים שחלק ישוע עם מרים במהלך שיחה על התחייה. יוחנן י"א 25-26 "אני התחייה והחיים. מי שמאמין בי יחיה גם אם ימות; וכל החי והמאמין בי לא ימות לעולם. האם אתה מאמין בזה?"

כאשר אחיה של מרתא, לזרוס, מת, אמרה מרתא שאם ישוע היה בביתה, הוא לא היה מת. בפרק י"א, פסוק כ"ב, ענתה מרתא: "אני מאמינה שכל אשר נבקש מאלוהים, הוא ייתן לנו". זו הסיבה שישוע אמר: "הוא יחיה שוב", אך מרתא חשבה על "חיים שוב" לא כמשהו נוכחי, אלא כתחיית המתים ביום האחרון בעתיד לאחר מות הבשר.

מה שישוע אומר למרתא בפרק י"א, פסוקים כ"ג-כ"ו, הוא: "אני התחייה והחיים. המאמין בי, אף על פי שמת ברוח, יחיה, וכאשר הרוח תחיה, יקבל את מתנת האמונה מהשמיים ולא ימות לעולם". אם נסתכל על מילים אלה מנקודת מבטו של הבשר, הן מתכוונות: "מי שמאמין בי, אף על פי שמת בשרו, יקום לתחייה ויחיה יום אחד, ולא ימות לעולם בעתיד".

המילים שישוע דיבר ביוחנן ה':24-25 הן מילים של תחיית המתים בהווה, ומה שמרתה דיברה עליו מתייחס לתחיית המתים העתידית המוזכרת ביוחנן ה':28-29. עם זאת, הדוקטרינה מחברת ומשלבת את ההווה והעתיד באומרה, "זה קיים בעולם הזה ומתרחש מיד לאחר המוות, וזה יושלם ביום התחייה והדין."


אם הרוח אינה חיה, היא אינה דבר החיים. רק אלה שמתחרטים חיים ברוח. האדון הוא התחייה הנוכחית. כוחו של אלוהים מגיע לאלה שמתחרטים ברגע זה. תשובה אינה הרהור על חטא, אלא מוות לחטא, ו'הכחשה עצמית' מלאה בחטא. 'השעה באה, ועכשיו היא, שבה המתים ישמעו את קול בן האלוהים, ואלה ששומעים יחיו.'


זוהי לידה מחדש לחיי תחיית המתים. במילים אחרות, לידה מחדש היא תחיית המתים הנוכחית. אלה שנולדים מחדש מאמינים שלמרות שיש להם גוף פיזי, הם קמים לתחייה עם גוף רוחני (גוף רוחני) כמו תחייתו של ישוע. אלה שאינם מאמינים בתחיית המתים הנוכחית ימותו ויסבלו את המוות השני. כדי לא לסבול את המוות השני לאחר המוות, המאמינים חייבים להאמין בתחיית המתים הנוכחית. במילים אחרות, המאמינים חייבים להתאחד עם ישוע המשיח (המוות השני) בעודם בחיים על מנת להשתתף בתחיית המתים הנוכחית. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אשרי עניי רוח כי להם מלכות השמים׃

שאלה 81. האם כל המאמינים האמיתיים יכולים להיות בטוחים תמיד שהם נמצאים במצב של חסד ושהם ייוושעו?

גן העדן השלישי וקוץ השטן