שאלה 61. האם כל אלו ששומעים את הבשורה וחיים בכנסייה יינצלו?
שאלה 61. האם כל אלו ששומעים את הבשורה וחיים בכנסייה יינצלו?
תשובה. לא כל אלו ששומעים את הבשורה וחיים בכנסייה הנראית יינצלו; רק חברים אמיתיים בכנסייה הבלתי נראית יינצלו.
הדוקטרינה מחלקת את הכנסייה לכנסייה הנראית ולכנסייה הבלתי נראית. עם זאת, בשום מקום בתנ"ך ביטוי זה אינו מופיע. מי הם החברים האמיתיים בכנסייה הבלתי נראית? זהו ביטוי דו משמעי. שמות כנסיית ירושלים וכנסיית אנטיוכיה בכנסייה הקדומה התכוונו לקהילת הכנסייה ולא לכנסייה.
בתנ"ך, הכנסייה מתייחסת לקדושים. בקורינתים א' ג':16-17, נאמר: "הלא ידעתם כי היכל אלוהים אתם וכי רוח אלוהים שוכנת בכם? אם מישהו יחלל את היכל אלוהים, אלוהים יהרוס אותו; כי היכל אלוהים קדוש הוא, ואתם היכל."
נוכחות רוח הקודש במקדש פירושה שהאב, ישוע המשיח ורוח הקודש נמצאים יחד. בארון הברית במקדש התנ"ך, היו שלושה דברים שסימלו את האב, ישוע המשיח ורוח הקודש: לוחות האבן של המצוות ומטה אהרון שצמח ונבט. עברים ט':3-4 "אחרי הפרוכת השנייה, המשכן הנקרא קודש הקודשים, היה בו מקטרת זהב וארון הברית מצופה זהב מכל עבר, ובו צנצנת זהב ובעלת מן, ומטה אהרון שצמח ולוחות האבן של הברית."
לכן, אלו שמתים על הצלב עם ישוע, מקבלים את טבילת רוח הקודש ומקבלים את חיי התחייה, ניצלים על ידי אלוהים. אלו המקבלים את חיי התחייה דרך טבילת רוח הקודש, נבנה מקדש בליבם, וישוע נכנס למקדש הזה. זו הסיבה שהקדושים נקראים המקדש או הכנסייה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה