שאלה 48. כיצד השפיל ישו את עצמו בחייו הארציים?

שאלה 48. כיצד השפיל ישו את עצמו בחייו הארציים?

תשובה. ישו השפיל את עצמו בחייו הארציים בכך שכניע את עצמו לתורה ומילא אותה בצורה מושלמת, דבר המקובל בטבע האנושי, אך במיוחד בכך שהתמודד עם עלבונות העולם, פיתויי השטן וחולשות הבשר, שבאו בעקבות השפלתו.


ישוע מת על הצלב על פי התורה, אך הוא לא קיים את התורה בכך שציית לתורה. נכון שישוע קיים את התורה בכך שמו על הצלב, אך הוא ציית לדבר אלוהים, לא לתורה. ישוע גם פעל בניגוד לתורה פעמים רבות במהלך חייו.

במונחים תיאולוגיים, חוקרים אומרים שציות אקטיבי פירושו שישו שמר את התורה עבור חוטאים כתנאי להשגת חיי נצח, וציות פסיבי פירושו שישו סבל בכך ששילם את עונש החטא ותשלום חוב כל עמו. לכן, כניעתו של ישו לסבל ולמוות היא חלק מצייתו האקטיבית, וחיי כניעתו של ישו לתורה ופעולתו בדמות משרת הם חלק מצייתו הפסיבית.

המשמעות הטמונה בציות פעיל של ישו היא לערבב את מותו של ישו המשיח על הצלב והשגת הצדקה באמצעות אמונתו עם הצדקה שישו השיג על ידי שמירת התורה בעודו חי על פני האדמה הזו. משמעות הדבר היא שעבודתו של ישו על הצלב לבדה אינה משיגה צדק מושלם, וכי ישו חייב גם ציות פעיל כדי לציית לתורה כדי להשיג צדק מושלם. זהו ההיגיון של התומכים בציות פעיל, לפיו ישועה מושגת כאשר מאמינים בשני דברים אלה. עם זאת, זוהי דוקטרינה כוזבת.

הרעיון הנרמז במשמעות הציות הפעיל הוא שישועה מושגת רק כאשר עבודתו של ישו על הצלב וציותו של ישו לתורה משולבים. כופרים משתמשים גם בקטע ברומים ה' 19, "כי כשם שעל ידי אי ציותו של אדם אחד הרבים נעשו לחוטאים, כך גם על ידי ציותו של אדם אחד הרבים יהפכו לצדיקים". כאן, ציות אינו פירושו ציות לקיום התורה, אלא ציות לעבודת הכפרה של ישו. ציות זה הוא ציות על פי ייעודו הקבוע של ישו שנקבע לפני בריאת העולם.

ענוותו של ישוע במהלך חייו הארציים לא הייתה לציית לחוק, אלא לשרת חוטאים. לכן, הוא רצה להיות עם חוטאים כמו גובי מיסים, והוא דאג לחולים, האכיל את העניים וריפא את אחוזי השדים. לכן, ישוע ספג ביקורת אפילו מצד אחיו הבשרניים.

לישו לא היו נכסים חומריים, וגם לא היה לו מקום מגורים קבוע. מתי ח':20 אמר להם ישוע: "לשועלים יש מאורות, ולעופות השמים יש קינים, אבל לבן האדם אין היכן להניח את ראשו." 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אשרי עניי רוח כי להם מלכות השמים׃

שאלה 81. האם כל המאמינים האמיתיים יכולים להיות בטוחים תמיד שהם נמצאים במצב של חסד ושהם ייוושעו?

גן העדן השלישי וקוץ השטן