שאלה 44. כיצד ישוע ממלא את תפקיד הכוהן?
שאלה 44. כיצד ישוע ממלא את תפקיד הכוהן?
תשובה. ישוע ממלא את תפקיד הכוהן בכך שהוא מקריב את עצמו פעם אחת ולתמיד כקורבן מושלם לאלוהים, להיות כפרה על חטאי עמו, ולהתפלל בעדם ללא הרף.
עברים ח':1-5 ועתה, הנקודה העיקרית של דברינו היא זו: יש לנו כהן גדול כזה, אשר ישב לימין כסא הוד מלכותו בשמים, משרת במשכן האמיתי אשר הקים האדון, לא אדם. כי כל כהן גדול ממונה להקריב גם מתנות וגם זבחים; לכן הכרחי שיהיה לו גם מה להקריב. כי אילו היה ישוע עלי אדמות, לא היה כהן, כי ישנם כהנים המקריבים מתנות על פי התורה, המשמשים כצל ועותק של הדברים השמימיים, כפי שהוזהר משה על ידי אלוהים כשעמד להקים את המשכן. כי: "ראה שאתה עושה את הכל לפי הדוגמה שהוצגה לך בהר."
תפקידו של ישוע ככוהן אינו להיות כהן על פני האדמה הזו, אלא לבצע את חובות הכהונה במלכות האלוהים. "לגבי צדקה" פירושו שישוע הולך לאלוהים, ובברית הישנה, צדקה פירושה לא לעבור אפילו על חוק אחד. עם זאת, רוח הקודש אומרת שזה לא משיג צדקה. ישוע המשיח מת על הצלב ולקח איתו את כל חטאי העולם והלך לפני כסא אלוהים.
בברית הישנה, מכיוון שעם ישראל לא יכל לשמור את כל החוקים, הם היו צריכים להקריב קורבנות כדי למלא את צדקת האל. והכוהן הגדול היה צריך ללכת לקודש הקודשים עם דם החיה שנשחטה, וכמו שאלוהים סלח על חטאי עם ישראל, ישוע שפך את דמו על הצלב, לקח על עצמו את כל חטאי אלה שמתחרטים, ועלה לכס אלוהים בתור הכהן הגדול. עברים ט' 25 "לכן הוא יכול להושיע לחלוטין את הבאים לאלוהים דרכו, כי הוא חי תמיד כדי להתפלל בעדם."
מאחר שישוע ממלא את תפקידו האחרון ככוהן גדול, אלו הנמצאים בישוע המשיח הופכים לצדקת אלוהים. לאחר שישוע המשיח מילא את תפקידו ככוהן גדול, הוא ישב לימין כסא אלוהים. והקדושים הנמצאים בישוע המשיח גם יושבים עמו. למרות שהם אינם פיזית עם ישוע המשיח, להיות בישוע המשיח הופך לצדקה.
יוחנן ט"ז 7-11 "אבל אני אומר לכם את האמת: לטובתכם אני אלך. אם לא אלך, לא יבוא אליכם היועץ; אבל אם אלך, אשלח אותו אליכם. כשהוא יבוא, הוא ירשיע אתכם בחטא, ובצדק ובמשפט. בחטא, כי אינם מאמינים בי; בצדק, כי אני הולך אל האב, ולא תראו אותי עוד; ובמשפט, כי שר העולם הזה נשפט."
ככוהן גדול, ישוע פנה לאלוהים עם חטאי כל האנושות, כך שכל אלו הנמצאים במשיח זוכים לסליחה על חטאיהם. עברים ז':27 "אינו צריך, כמו הכוהנים הגדולים ההם, להקריב קורבנות יום יום, תחילה על חטאיו ואחר כך על חטאיהם של העם, כי כן עשה פעם אחת ולתמיד כאשר הקריב את עצמו." כעת, הקדושים חופשיים מחטא ומתחילים לחיות חיים המודרכים על ידי רוח הקודש.
עם זאת, ישנם מאמינים שאינם מאמינים בעבודה שביצע ישוע, הכהן הגדול. העובדה היא שישנם אנשים רבים בקהילת הכנסייה של ימינו המאמינים ש"רק חטאי העבר נסלחים, אך חטאי ההווה והעתיד חייבים להיסלח שוב דרך דם ישוע."
רומים ח':1-2 "לכן, כעת אין גינוי לאלה הנמצאים במשיח ישוע, כי על ידי המשיח ישוע תורת רוח החיים שחררה אתכם מתורת החטא והמוות." ישוע אמר זאת, אך אם אינכם מאמינים במילים אלה ואינכם מאמינים במחשבותיכם על חטא, אתם חטאים את חילול הקודש.
"זה על חטא, כי הם (החוטאים) אינם מאמינים בי (בישו)." לפני שישוע מת על הצלב, החטא עליו דיברו היהודים היה הפרת התורה. עם זאת, ישוע בא לעולם, מת על הצלב ולקח על עצמו את כל חטאי העולם, אשר חזרו בתשובה, ואי-האמונה בעובדה זו היא חטא. חטא זה פירושו חילול רוח הקודש. עם זאת, אם אתם חושבים שאתם יכולים פשוט ללכת לכנסייה ולהאמין בישוע, אתם בצרות. אם אתם פשוט חושבים כך, אינכם יודעים את תוכחת רוח הקודש.
אנשים בקהילות כנסייתיות לא יודעים הרבה על חטא. רוב הכמרים אומרים שבברית הישנה, חטא היה עזיבת אלוהים, אך בברית החדשה, הם אומרים שאי-האמונה בדברי ישוע הייתה חטא. עם זאת, עבור אנשים רגילים, אי-האמונה באלוהים עדיין היא חטא. ועבור מאמינים, אמירה שהם מאמינים באלוהים אך אי-האמונה בדברי ישוע היא חטא (חילול רוח הקודש).
תגובות
הוסף רשומת תגובה