אלה שנמצאים במשיח ואלו שהם בלי המשיח
אלה שנמצאים במשיח ואלו שהם בלי המשיח
יוחנן 14:2-3『בבית אבי אחוזות רבות: אילולא כך הייתי אומר לכם. אני הולך להכין (paralempsomai) מקום בשבילך. ואם אלך ואכין לך מקום, אשוב ואקבל אותך אלי; שבמקום שאני נמצא שם גם אתם תהיו."
הכנת מקום מגורים מסמלת את מותו ותחייתו של ישוע על הצלב. בניית בית במלכות ה' מסמלת את נוכחותה של מלכות ה' בלב הקדושים. "אני אבוא שוב." המשיח שקם לתחייה נכנס ללבבות הקדושים. זוהי הביאה השנייה של אלה שנמצאים במשיח. פאראלמפסומאי (παραλήμψομαι) היא
מילה
מורכבת
של
פארה
(לצד)
ולמפסומאי
(לקבל).
פרק 14, פסוק 19 『עוד מעט, והעולם לא יראה אותי עוד; אבל אתם רואים אותי: כי אני חי, גם אתם תחיו...』ישוע מת על הצלב וקם לתחייה, והיה עם התלמידים ארבעים יום. "העולם אינו רואה אותי עוד" פירושו שישוע עזב את העולם ועלה לשמים. ו"אתה רואה אותי." המשיח לא יחזור לעולם, אלא ישוב אל לבם של הקדושים. מי שלא במשיח לא יראה, אבל התלמידים יראו.
פרק 14, פסוק 20, "ביום ההוא תדעו כי אני באבי ואתם בי ואני בכם..." הוא מבטא היטב את אמונת השילוש. זה אומר לנו שהאב, ישוע המשיח והקדושים הם אחד באמצעות רוח הקודש. הסיבה לכך היא שהשילוש יכול להתממש רק כאשר המשיח יבוא שוב ונכנס ללבם של הקדושים. כיום, השילוש מוחל על אלוהים, והתוצאה היא שהאחדות עם הקדושים נשמטת.
גלטים ב':20 "אני נצלב עם המשיח, אף על פי כן אני חי, אך לא אני, אלא המשיח חי בי: ואת החיים שאני חי כעת בבשר אני חי באמונת בן האלוהים, אשר אהב אותי, ומסר את עצמו בשבילי." כדי שהמשיח יחיה בליבו של מאמין, המשיח חייב להיכנס ללב. זוהי בואו השני של המאמין.
אלה שנמצאים במשיח לא ישפטו. מכיוון שאלוהים נתן את כל הסמכות לשפוט לישוע המשיח, זו שטות עבור המשיח לשפוט את מי שנמצא במשיח. לכן, משפט הכס הלבן הגדול מגיע לאלה שנמצאים מחוץ למשיח.
התגלות 20:11-12『וראיתי כסא לבן גדול ואת היושב עליו אשר פניו ברחו הארץ והשמים; ולא נמצא להם מקום. וראיתי את המתים, קטנים וגדולים, עומדים לפני ה'; ונפתחו הספרים, ונפתח ספר אחר, שהוא ספר החיים, והמתים נשפטו מתוך הדברים הכתובים בספרים על פי מעשיהם (ערגה).
זה מייצג את משפט הכס הלבן הגדול. את הדין עושה המשיח. לגבי השופט, מתי ט"ז:27-28 אומר, "כי בן האדם יבוא בכבוד אביו עם מלאכיו, ואז ישלם כל אדם על פי מעשיו. באמת אני אומר לכם, יש עומדים כאן, אשר לא יטעמו מן המוות, עד שיראו את בן האדם בא בממלכתו."
אלה שנשפטים לפני המוות הם אלה שמאמינים שהם מתו על הצלב עם ישוע. הם כבר נשפטו לפי המוות השני. הם מתו כמו המבול של נח באמצעות טבילת מים, ומתו כמו סדום ועמורה באמצעות טבילת אש. לכן, הם קמו לתחייה לחיים שמימיים.
ב-John 5:27-29, "ונתן לו סמכות לעשות גם משפט, כי הוא בן האדם. אל תתמה מזה: כי באה השעה אשר ישמעו בה כל אשר בקברים. קולו יצא; אלה שעשו טוב לתחיית החיים, ועשו הרע, לתחיית הרשע".
עם זאת, אלה שנמצאים מחוץ למשיח מחכים למוות השני לאחר מות הבשר. אלה שמתים מבחינה רוחנית, שאינם במשיח, יישפטו. על פי יצירותיהם, ככתוב בספרים, יישפטו על פי הכתוב בהלכה. אם יש אפילו דבר אחד לא בסדר, הם יהיו נתונים לשיפוט.
ישנם
שני
סוגים
של
ספרים:
ספר
החיים
של
הכבש
וספרים
אחרים.
"והמתים
נשפטו
מהדברים
הכתובים
בספרים
על
פי
מעשיהם
(ארגה)".
הספרים
הם
ספרי
יצירות.
ספר
החיים
הוא
הספר
שנמצא
במשיח.
עם
זאת,
אלה
שאינם
במשיח
נשפטים
על
ידי
ספרים
אחרים.
הם
אלה
שאינם
מוצאים
את
ספר
החיים
בליבם.
התגלות
20:13『וימסר הים את המתים אשר בו; והמוות והגיהנום מסרו את המתים אשר בהם, ונשפטו כל אדם לפי מעשיהם.
אומרים
שהים,
המסמל
קללות
ושיפוט,
מוותר
על
המתים.
המתים
מתים
מבחינה
רוחנית.
המילה
"וויתור"
פירושה
שהם
ייישפטו.
אלה
שאינם
במשיח
נשפטים
לפי
המילה.
השיפוט
נעשה
דרך
הפה
של
אנשים.
הם
נשפטים
לפי
המילים
שהם
אמרו
ומה
שכתוב
בליבם.
ב-John
5:29, "ויצאו,
אלה
שעשו
טוב
לתחיית
החיים,
ואלה
שעשו
רע,
לתחיית
הרשע..."
מעשים
טובים
הם
אלה
שנמצאים
במשיח,
והרע.
יצירות
הן
אלה
שנמצאות
מחוץ
למשיח.
אלה
שנמצאים
מחוץ
למשיח
הם
האדונים
של
עצמם.
התגלות
פרק
כ,
פסוקים
14-15 "מוות
והאדס
הושלכו
לאגם
האש
(הוא
לימנה
לפירוס).
זהו
המוות
השני,
אגם
האש.
וכל
מי
ששמו
לא
נמצא
כתוב
בספר
החיים.
הושלך
לאגם
האש".
"המוות
והאדס
הושלכו
לאגם
האש
(הוא
לימן
לפירוס)".
אלה
שנמצאים
במשיח
יש
בהם
את
ספר
החיים.
מי
שאין
לו
את
ספר
החיים,
ידון
בהלכה
לפי
מעשיו.
מי
שיש
לו
את
ספר
החיים
נזרקים
למוות
ולאגם
האש
מראש.
השלכתו
למוות
היא
טבילת
מים,
והשלכתו
לאגם
האש
היא
טבילת
אש.
הטבילה
מסמלת
מוות
על
הצלב
(המוות
השני).
זה
מותו
של
הזקן.
הזקן
נשפט
על
הצלב
עם
ישוע.
אלה
שנמצאים
מחוץ
למשיח
ילכו
להאדס
ויישפטו
לפי
המוות
השני.
המוות
הראשון
מתבטא
ב-2
פטרוס
ב':4
כך,
"כי
אם
אלוהים
לא
חס
על
המלאכים
שחטאו,
אלא
השליך
אותם
לגיהנום
(טרטרו),
ומסר
אותם
לכבלי
חושך,
כדי
להיות
שמורים
למשפט;"
המונח
"גיהנום"
בטרטאררו
פירושו
שהרוח
כלואה
בגוף.
כל
האנשים
נולדו
חוטאים
ולכן
נמצאים
בגיהנום.
זה
מתייחס
לגיהנום
הנוכחי.
זהו
מושג
המנוגד
לגן
עדן.
גן
עדן
וגיהנום
אינם
מושגים
גיאוגרפיים,
אלא
מייצגים
את
המצב
הרוחני
של
בני
האדם.
בהתגלות
כ':6,
"אשרי
וקדוש
מי
שיש
לו
חלק
בתחיית
המתים
הראשונה:
על
אלה
אין
כח
למוות
השני,
אלא
הם
יהיו
כוהנים
של
אלוהים
ושל
המשיח,
וימלו
עמו
אלף
שנים.
』
תחיית
המתים
הראשונה
והמוות
השני
מנוגדים.
האדס
פירושו
האדס,
ואלו
שנמצאים
מחוץ
למשיח
בהאדס
מקבלים
את
המוות
השני.
המוות
השני
הוא
שיפוט
על
ידי
אש
רוח
הקודש
ודבר
אלוהים
(הבריכה).
בהתגלות 20:15, "וכל אשר לא נמצא כתוב בספר החיים הושלך לאגם האש". καὶ εἴ τις οὐχ εὑρέθη ἐν τῇ βίβλῳ τῆς ζωῆς γεμραμο, ἐβλήθη εἰς τὴν λίμνην τοῦ πυρός. כאן, המילה ἐρέθη (למצוא) אינה מתורגמת. זה אומר שכל מי ששמו לא נמצא בספר החיים ייזרק לאגם האש. ספר החיים נמצא בלב של כולם, אך יש לפתוח את ספר החיים ולמצוא את השם (יהוה). אחרת, פסק הדין ממתין. עבור אלה שנמצאים במשיח, ביאת המשיח השנייה תתרחש, אבל עבור אלה שנמצאים מחוץ למשיח, המשיח ישוב וישפוט אותם, למרות שאיננו יודעים מתי זה יהיה.
חברי הכנסייה מאמינים שביאתו השנייה של ישוע פירושה לקחת את המאמינים לגן עדן, לרדת על ענן בשמיים, התלהבות, השארית עוברת את הצרה הגדולה בת שבע השנים, ואחרי שבע השנים, ישוע ישוב ארצה ויתבסס. ממלכת המילניום. לאנשים יש תיאוריות לגבי האם הצרה הגדולה תהיה לפני או אחרי הביאה השנייה, או שמא זו תהיה תקופת דור השנתיים, אבל כולם דיבורים חסרי טעם.
עבור הקדושים, כל זה קורה בהווה. עבור אלה שמאמינים בתחיית המתים הנוכחית, היא מבטאת את בואו השני של המשיח ואת כניסתו לליבם. הביטוי "רוכב על העננים" מציין את נוכחותו של ישו.
אלה שנמצאים מחוץ למשיח ישפטו כאשר גופם ימות, אבל הם גם חיים כרגע בגיהנום (המוות הראשון). זה גיהנום כי רוחם לכודה באדמה. גן עדן וגיהנום הם דברים שקורים כרגע לכולם, והם יימשכו גם אחרי שגופם ימות. אלה שנמצאים כעת במשיח ילכו לגן עדן, ומי שנמצאים מחוץ למשיח ילכו לגיהנום. אלה שנמצאים מחוץ למשיח יחזרו בתשובה ויקבלו את טבילת האש (המוות השני) ויכנסו למשיח כדי לעלות לגן עדן, ומי שלא יהיה כרגע בגיהנום, ויקבלו את המוות השני בהאדס לאחר מות גופם. . כדי לקבל את המוות השני, יש להתקיים תחיית המתים השנייה והם יישפטו באש.
תחיית המתים הראשונה פירושה להתלבש במשיח. להיות כומר מלכותי. התגלות 20:5-6 "אבל שאר המתים לא חיו שוב עד שנגמרו אלף השנים. זוהי תחיית המתים הראשונה. אשרי וקדוש מי שיש לו חלק בתחיית המתים הראשונה: על כאלה אין כח למוות השני, אלא הם יהיו כוהני אלוהים ושל המשיח, וימלו עמו אלף שנים. 』
אולם התחייה השנייה היא הופעתם של אלו שהיו בהאדס לובשים את בגדי תחיית הדין כדי להישפט. יוחנן ה':29 "אלה שעשו טוב (טא-אגאתה) ייצאו לתחיית החיים (אנסטסין), ואלה שעשו רע (טא-פאולה) לתחיית הדין."
תגובות
הוסף רשומת תגובה