כי בלי החוק החטא מת
כי בלי החוק החטא מת
http://m.cafe.daum.net/oldnewman135/ri3R?boardType=
הרומים 7:7-12 "מה נגיד אז? האם החוק חטא? חלילה. לא,
לא ידעתי חטא, אלא על פי התורה: כי לא ידעתי תאוות, אלא שאמרה התורה, לא תחמוד. אבל
החטא, בהזדמנות על ידי הציווי, עשה בי כל מיני התרגשות. כי בלי החוק החטא מת. כי חייתי
פעם אחת בלי התורה, אבל בבוא המצווה, התחייה החטא ומתתי. וְהַמִּצְוָה, שֶׁנִּתְקַנֵּה
לְחַיִּים, אֲנִי מָצָאתִי לְמוֹת. כי החטא, בהזדמנות על ידי המצוה, רימה אותי, ובו
הרג אותי. על כן התורה קדושה והמצוה קדושה וצודקת וטובה. 』
כי בלי החוק החטא מת. אנשים רבים חושבים שהחוק הוא מאלוהים
ויש לשמור עליו. והם חושבים שהם נושעים באמונה, אבל בשמירת התורה לא יחטאו. יש להם
מחשבה כפולה מאוד, ויש להם רעיון דו משמעי, "אם לא תציית לחוק, האדם יהפוך לחוטא,
ואולי לא יוכל להגיע לצדקה בסופו של דבר". לכן הם מאמינים בלהיוושע באמונה, אבל
הם מודים שהם לא יכולים להימלט מהחוק בגלל החטא. מי שמנסה לשמור על החוק יחיה עם החטא.
"לא ידעתי חטא אלא על פי התורה: כי לא ידעתי תאוות,
אלא שהתורה אמרה: לא תחמוד." 』
חמדה היא ביסודה חטא של הרצון להיות כמו אלוהים. חמדנות
היא אדון עצמי. בבראשית ד, ז, "אם תעשה טוב, לא תתקבל? ואם לא תעשה טוב, החטא
מונח בפתח. ואליך תהיה לו תשוקתו, ואתה תשלוט בו. 』המשאלה".
של חטא הוא רצונו של החטא לסטות מדבר ה' ולעשות מה שהגוף רוצה. החמדנות ניכרת גם בדברים
ה, כא: ``גם לא תחשק לאשת רעך, ובית רעך לא תחמוד. שדהו או עבדו או שפחתו, שורו או
חמורו או כל דבר אשר של רעך.
"אבל החטא, בהזדמנות על ידי הציווי, עשה בי כל מיני
התרגשות. כי בלי החוק החטא מת. 』
זה אומר שחמדנות קיימת במוח האנושי. אם יש חמדנות בלבך,
כבר עברת על הדיבר העשירי. אולם בני ישראל חשבו שאם לא גילו חמדנות כלפי חוץ, לא חטאו.
אז ישוע אמר שאם יש לו תאוות בלבו, הוא כבר ניאף. זה אומר שיש חמדנות בלב האדם, ושהחמדנות
עצמה היא חטא, כלומר, בני אדם יכולים להיות רק חוטאים. אולם הוא מלמד שהחוק חוטא. ישנם
סוגים שונים של מוחות מכוערים שחמדנותם משתנה במוח האנושי. לכן הלבבות הללו מתגלים
בצורת החטא באמצעות החוק. ללא החוק, החטא אינו נראה. אז הוא הביע שהחטא מת. ללא החוק,
החטא אינו נחשב לחטא. אם יש חוק, החטא מתעורר לחיים.
ברומיים ה':13, "כי עד התורה היה החטא בעולם, אבל החטא
אינו נזקף כשאין חוק." עדיין יש חטא בלב, ובגלל החוק מתגלה החטא. זה כמו מראה
שמגלה: "ועוד נכנסה התורה למען תרב העבירה. אבל היכן שרב החטא, החסד הרבה יותר:"
מ"למה משרתת התורה? התווסף מחמת עבירות, עד שיבוא הזרע אשר הובטחה לו; והיא הוסמכה
על ידי מלאכים ביד מתווך.』מכיוון שבני אדם אינם מרשיעים בחטא, החטא
מחמיר.
כי חייתי פעם אחת בלי התורה, אבל בבוא המצווה, התחייה החטא
ומתתי. 』. הסיבה שאלוהים נתן את החוק לבני ישראל הייתה כדי להראות להם
שהם חוטאים. במילים אחרות, זה מצביע על כך שהעם עזב את אלוהים. במילים אחרות, החטא
הוא עזיבת אלוהים. זה חטא לסטות מדבר אלוהים. עם זאת, בהסתכלות על החוק, החטא מופיע,
ומכיוון שהחטא מופיע, אתה הופך למת לפני אלוהים. בלי החוק, לא ידענו שאנחנו מתים. עם
זאת, באמצעות החוק, אתה מבין שאתה מת. מי שנמצא במשיח מת לחוק. והוא גם מת לחטא. כי
הקדושים מתו עם ישוע.
תגובות
הוסף רשומת תגובה