אני נצלב עם המשיח
אני נצלב עם המשיח
(גלטים ב':20-21)『 עם המשיח נצלבתי ואין עוד אנכי החי כי אם המשיח הוא
חי בקרבי ואשר אני חי עתה בבשר אחיה באמונת בן אלהים אשר אהבני ויתן את נפשו בעדי׃ לא אמאס את חסד האלהים כי אלו תהיה על ידי התורה צדקה
הנה חנם מת המשיח׃』
ליהודים היה הרעיון של העם הנבחר של אלוהים, והם חשבו שהם לא חוטאים כי הם שמרו היטב על החוק. אז כשאתה מסתכל על הגויים, אתה חושב שהם חוטאים. זה נחשב בניגוד לחוק ליהודים להתרועע עם גויים. כמו כן, הגויים התנערו בכוונה מהיהודים מכיוון שהם ידעו את החוק באופן כללי. עם זאת, היהודים הטיפו את בשורת האל לגויים. בחזון ראה פטרוס חיה טמאה יורדת מהשמים, עטופה בבד. חיות טמאות מסמלות זרים. ויראה אלוהים אל קורנליוס בחזון ויאמר לו לפגוש את פטרוס. אז פטרוס וקורנליוס נפגשים ומטיפים את הבשורה.
במעשי השליחים י"א 2-4, "וכאשר עלה פטרוס לירושלים, התווכחו עמו בני המילה לאמר: הלכת אל אנשים ערלים ואכלת עמם. אבל פטרוס חזר על הענין מראשיתו, ופירש אותו בצו להם לאמר:
במעשי השליחים ט"ו:1-2" ואנשים אחדים שירדו מיהודה לימדו את האחים ואמרו, אם לא תימול כדרכו של משה, לא תוכל להיוושע. כאשר לפיכך היו לפאול ולברנבא מחלוקת ומחלוקת לא קטנה איתם, הם קבעו כי פאולוס וברנבא, ועוד אחדים מהם, צריכים לעלות לירושלים אל השליחים והזקנים בשאלה זו. 』לכן, באסיפת ירושלים הגיעו הנוצרים למסקנה שאין צורך יותר בברית מילה.
אף על פי שחשב שפטר סטה כך מהחוק, היו זמנים שהוא עצמו פעל ברכות לפי החוק. כאשר פטרוס ביקר בכנסייה באנטיוכיה, הוא אכל ארוחה עם פאולוס, ברנבא ומאמינים גויים, ויהודי שנשלח על ידי יעקב מירושלים הגיע לארוחה. פטרוס החליף בלי כוונה את מושבו תוך כדי ארוחה עם הגויים ועבר ליהודי שנכנס לחדר האוכל, אז גם ברנבס עשה את זה, וכל היהודים שישבו שם עברו. אז פול נאלץ לנזוף בפיטר על המצב הזה.
ב-1 לקורינתיים ה':6 אמר פאולוס, תהילתך אינה טובה. האם אינכם יודעים כי מעט חמץ מחמץ את כל הגוש? פאולוס אמר, "כפי שהחמץ מתפשט על ידי השארת הזנאים בחוץ בבת אחת, כך יכולה הכנסייה." כמו כן, רעיונות שגויים לגבי החוק עלולים להיות כמו חמץ אם מועברים בצורה שגויה בין אנשים.
בגלטים ב' 15-16,
"אנחנו יהודים מטבענו, ולא חוטאים לגויים, מתוך ידיעה שאדם אינו מוצדק על ידי מעשי התורה, אלא על ידי אמונתו של ישוע המשיח, אפילו אנו האמנו ב ישוע המשיח, כדי שנוכל להצדיק באמונת המשיח, ולא במעשי התורה: כי במעשי התורה לא יוצדק בשר. גם יהודים וגם גויים הם חוטאים, אבל נאמר שהצדקה מגיעה רק דרך אמונה בישוע המשיח, לא החוק.
ברומים ג':9-10,
"אז מה? האם אנחנו טובים מהם? לא, בשום פנים ואופן: כי לפני כן הוכחנו גם יהודים וגם גויים, שכולם תחת החטא; כמו שכתוב, אין צדיק, לא, אין אחד: רק כשאנחנו צדיקים במשיח, נושעים. ברומים ג':20,
"לכן במעשי התורה לא יצדיק בשר בעיניו שלו: כי לפי התורה ידיעת החטא".
העובדה שאין גוף להצדיק פירושה שכל האנשים על פני כדור הארץ אינם יכולים להשיג צדקה בבשר, כי יש רצון להידמות לאלוהים בבשר.
החוק מבהיר. לכן עלינו לדחות את גופנו הבשרני ולהיכנס למשיח. רק אלה שמתים עם ישוע נכנסים למשיח. אלה המצייתים לדבר אלוהים הם אלה שמתכחשים לעצמם. לכן, הציות לאלוהים אומר לנו שמי שלא מת עם ישוע המשיח לא יכול לציית לדבר אלוהים בגלל הבשר.
אתה לא יכול להיות צדיק לפי החוק, אתה יכול להיות צדיק רק באמצעות אמונה בישוע המשיח. ברוב הכנסיות כיום, כנראה שאין מי שלא מכיר את המילה הזו. אבל, למה אתה ממשיך לספר את הסיפור הזה? הסיבה היא כי הפה אומר שאנו נושעים באמונה, אך לא במעשים. המעשה הוא מותו של האני הישן שלנו על הצלב עם ישוע.
תגובות
הוסף רשומת תגובה