יש לנו גאולה דרך הדם שלו, אפילו סליחה של חטאים
יש לנו גאולה דרך הדם שלו, אפילו סליחה של חטאים
(14-13:1
הַקּוֹלַסִּים)『 אשר הוא חלצנו מממשלת החשך והעבירנו למלכות בן אהבתו׃ אשר יש לנו בו הפדיון בדמו סליחת החטאים׃』
חייבת להיות גאולה כדי שנוכל לקבל סליחה מאלוהים. גאולה היא הצלה מכוח החושך והעברה למלכות בנו האהוב. זה מה שאלוהים עושה. תחילתה של הישועה היא לא לשטוף תחילה עפר, אלא להציל אותנו מכוח החושך. אז הישועה מתחילה עם ההבנה שאנו כבולים לכוחות החושך.
העם העברי לא יכול היה לצאת מתחת פרעה. אז הם זעקו לאלוהים. יציאת העם העברי משלטונו של פרעה הוא תחום שהם לא יכולים לעשות בכוחות עצמם. להיות בסמכות פרעה זה להיות בסמכות החושך. בכנען אלוהים מציל אותם מכוח החושך ומביא אותם למלכות בנו האהוב. ספר הקולוסים הוא איגרת כנסייה, שבה המילה גאולה תופסת את מקומה של תשובה. גאולה היא אלוהים חי את אלה שחוזרים בתשובה. הגאולה היא בדמו.
במי יש לנו גאולה בדמו, אפילו סליחת החטאים (קג). לכן ה' משלם את מחיר הדם וקונה את החוזרים בתשובה. והוא סולח על חטאיהם של החוזרים בתשובה לאחר שקנה אותם במחיר דם.
בויקרא ד, 35, "ויקח את כל שומן ממנו, כשמן הכבש מקרבן השלמים; וְהַכֹּהֵן יִשְׂרֵפָם עַל הַמִּזְבֵּחַ כַּמִּנְחוֹת אֵשׁ לַיהוָה וַיִּכַפֵּר הַכֹּהֵן עַל חֲטָאוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּסְלַח לוֹ.
המילה "כפרה" כאן פירושה גאולה. 4:26 אומר את אותו הדבר. מבקרי כנסייה רבים חושבים על "כפרה" כמחילה על חטאים, אך הם טועים. זה אומר שאתה חייב לכפר על חטאיך כדי שיימחלו לך. השליח פאולוס ציטט את המילים הללו מתוך ויקרא וכתב מכתב לחברי הכנסייה בקולוסים. הכפרה בספר ויקרא תורגמה בספר הקולוסים כגאולה וכופר.
ראשית, חייבת להיות גאולה לפני מחילת החטאים ששוטפת את הלכלוך. פדיון הוא שינוי בעלות. החזרה בתשובה מתחילה בהבנה שהתרחקנו מאלוהים ונטמאנו בכך שחיינו כרצוננו. חזרה בתשובה היא שינוי בעלות. כדי להינצל, תחילה עליך לחזור בתשובה על חטאיך. זוהי גאולה (גאולה). לאחר שתכפר, תקבל מיד את סלילת החטאים.
בקולוסים ב' 12-13, "נקברים עמו בטבילה, אשר גם אתם קמתם עמו באמונת פעולתו של אלוהים אשר הקים אותו מן המתים. ואתם, מתים בחטאותיכם ובערלת בשרכם, החיה עמו, לאחר שסלח לכם על כל העוונות;
ראשית, אלוהים מציל את החוטא ולאחר מכן סולח על החטא. כדי להציל חוטא, עליו להיקבר תחילה עם המשיח בטבילה.
טבילה פירושה למות על הצלב עם ישוע. ו"קמתם עמו באמונת פעולת ה' אשר הקים אותו מן המתים". זו התחדשות. זה אומר סליחה על חטאים למי שנולד מחדש. כל הבעיה היא לא למות. מאמינים חייבים להיוולד מחדש לפני שניתן יהיה להציל אותם בדמו של ישוע. בסופו של דבר, הם רוצים לעשות מה שהם רוצים. אלה שעושים את רצונם הם ילדי השטן. השטן עובד על אלה שרוצים לעשות את רצונם, בין אם בכנסייה, בבית או בעבודה. מלכות ה' לא תבוא לאלה שאינם יכולים להחזיק מעמד אלא אם כן יעשו כרצונם.
אנשים אמורים לברך על הלחם ולשתות את הכוס בקודש, אבל אנשים מנסים לשתות מהכוס מבלי לאכול את הלחם. הלחם הוא בשרו החתוך של ישוע. להיות מאוחד עם מותו של ישוע זה לאכול את הלחם. מי שאינו יכול לאכול לחם אינו יכול לשתות את כוס הדם. זה מפקודת פסח. כי ישוע הוא הכבש של פסח.
בשמות יב, א-יב ניתנת פקודת הפסח. בפסוק ו', "ושמרתם אותו עד הארבעה עשר היום של אותו החודש, וכל עדת עדת ישראל תהרגו אותו בערב." מי הרג את הכבש? אלוהים לא הרג את הכבש, זה היה תוצאה של מותו של החוטא. מי הרג את ישו? כחוטאים, הרגנו אז אנחנו חוזרים בתשובה לאלוהים. גויים ויהודים חברו יחד כדי לצלוב את ישוע. הם הרגו את ישו כי היהודים מסרו אותם לגויים.
ביב ז-י נאמר שצריך לצלות ולאכול את הבשר ולשרוף שאריות. את בשר הטלה אסור היה לאכול על ידי זרים. שאר הבשר נשרף באש. המילה על דם קצרה, אבל המילה על בשר מת היא ארוכה. התנ"ך אומר: "אכלו אותו באש". הוא מעניק מחילה על חטאים לאדם כזה. אז, הטבילה היא לא שטיפת החטאים בדם, אלא מוות עם ישוע.
מסתכל על משפט זה בקולוסיסים 2: 6, 「כמו אתם יש לכן ישו ישו אלוהים, אז ללכת לך בו:」, זה קל לזהות כי אם אתה מאמין בישוע, תישמר. אבל אנחנו חייבים לקבל ישו כמו לורד. על מנת שישו יהפוך לאדון, אלוהים חייב לקנות את התשובה עם מחיר הדם. ב 2 Corinthians 4: 5 אנחנו קוראים, "כי אנחנו מטייעים לא עצמנו, אבל ישוע אלוהים אדון; ואת עצמנו המשרתים שלך למען ישו ". בפעולות 2:36, אמר פיטר, "ולכן תן לכל בית ישראל לדעת, כי אלוהים יהוה עשה את אותו ישו, שאותו צלבים, הן לורד ומשיח.
תגובות
הוסף רשומת תגובה