המשיח ישוע שנתן לעצמו כופר על כולם

 

המשיח ישוע שנתן לעצמו כופר על כולם

 

(1 טימותיאוס ב':1-6)ועתה קדם כל דבר אבקשה מכם לשאת תפלות ותחנונים ובקשות ותודות בעד כל בני אדם׃ בעד המלכים וכל השליטים למען נחיה חיי השקט ובטח בכל חסידות וישר׃ כי כן טוב ורצוי בעיני אלהים מושיענו׃ אשר חפצו שיושעו כל בני האדם ויגיעו להכרת האמת׃ כי אחד הוא האלהים ואחד הוא העמד בין אלהים ובין בני אדם הוא בן אדם המשיח ישוע׃ אשר נתן את נפשו כפר בעד כל וזאת העדות הבאה בעתה׃

 

פאולוס קורא לבנו הרוחני טימוטי להחזיק בשתי אמונות. ראשית, הוא דיבר על תפילה. פאולוס אמר שמושא התפילה הוא כולם. ופול מסביר מדוע עליו להתפלל עבור כולם. תפילה עבור כל האנשים היא טובה ומקובלת לפני אלוהים. הסיבה לכך היא שאלוהים רוצה שכל האנשים ייוושעו ויבואו לידיעת האמת. חסד אלוהים הוא חסד שניתן ללא אפליה ללא הבדל גזע, השכלה, מעמד או מעמד. אז, רצונו של אלוהים הוא שכולם יתעשרו בהכרת המשיח ללא אפליה בשום דבר. פאולוס התוודה שהוא היה המתווך היחיד, ושהוא נקרא להיות עד לכל המשיח, הבשורה. אם יש להטיף את הבשורה לכולם ללא אפליה, ואם רצונו של אלוהים הוא שכולם יתעשרו בהכרת המשיח ללא כל אפליה, אז כמובן, מושא התפילה הנוצרית צריך להיות כולם.

הוא אמר שעלינו להתפלל במיוחד עבור מלכים ובעלי תפקידים גבוהים. באותה תקופה הכנסייה הייתה תחת איום האימפריה הרומית. רק בגלל שהסיבה להתפלל עבור השליטים במצב זה היא לנהל חיים שקטים ושלווים, אין זה אומר שהחיים עצמם הם המטרה. זו מטרת הבשורה. פקידי ממשל הם גם מושא הבשורה, ועליהם להתפלל כדי שאלוהים יזיז את ליבם כדי שלא יעכבו את הפצת הבשורה דרך הכנסייה.

הכנסייה היא קהילה של אנשים מגוונים. גיוון הוא כוח רב עוצמה כאשר הוא מוכר בבשורה ובאהבה. עם זאת, כאשר השונות תהפוך לאפליה, הקהילה תאבד מכוחה. כשם שאין אפליה בבשורה, לא צריכה להיות אפליה בכנסייה, ועלינו להתנער מאפליה בתפיסתנו כאנשי האדון. לכן, התפילות שלנו צריכות להתרחב גם מהמרכז שלנו לכל מי שדאגה לאלוהים. זה כולל את השליטים. גם הם מושא הבשורה, ודרכם עלינו להתפלל שאהבתו של האדון תחלחל לעולם ללא הפרעה.

יש עוד דבר שפול מזהיר לטימותיוס לעשות. מדובר בהתנהלות נכונה ובסדר הבסיסי שגברים ונשים צריכים לקיים במהלך הפולחן. בנוגע לגישה שאדם צריך להיות בפולחן תחילה, הפציר פאולוס: אני רוצה שאנשים ירימו ידיים קדושות בתפילה, ללא כעס או מחלוקת.

באותם ימים, היה נוהג מקובל שהתפילה קמה והרמת שתי ידיים בתפילה. אבל מה שפול מנסה לומר הוא שתפילה אינה נוגעת למראה החיצוני של הרמת ידיים. הוא מצביע על גישה פנימית ורוחנית כאשר הוא אומר לנו להרים את ידינו הקדושות ולהתפלל.

 

פאולוס אומר לנו לא להתפלל בצורה כזו שהמאמינים יקומו, ירימו ידיים ויתפללו ביראת כבוד ותשוקה, ואז יחיו חיים שאין להם שום קשר לתפילה כאילו התפללו לאחר השירות. יחד עם זאת, אל תתפללו כאילו מתווכחים בלב כועס. לא צורת התפילה היא החשובה, אלא שנבחן את עצמנו בלב ישר ונתפלל בחיים טהורים ובחיים שמתרגלים את אהבת השיתוף. כפי שציין פאולוס, לחיי תפילה אלוהיים, יש לזכור שהוא תמיד מת עם המשיח, לא בגלל עבודתו הקשה שלו.

לאחר מכן, פול קרא לנשים לגבי הגישה שצריכה להיות להן. לתוכן של גברים ונשים יש שתי משמעויות. הראשון הוא זכר ונקבה ביולוגית, והשני מסמל את אלה עם ובלי הבטחת הזרע. ראשית, במקרה של גברים ונשים ביולוגיים, אין הכוונה לאפליה בין גברים לנשים, אלא הניסיון של פול ללמד את הגישה והגישה הנכונים שיש לנשים בתגובה למצב בעייתי כלשהו העומד בפני הכנסייה בהקשר של הזמן. הייתה כוונה

בלבו של פאולוס, כפי שהובהר בגלטים ג':28, יש תמיד הנחת היסוד: "אין יהודי ולא יווני, אין קשר ואין חורין, אין זכר ונקבה: כי כולכם אחד במשיח ישוע". . תורתו של פאולוס היא שחשוב לאלו המרכיבים את גוף הכנסייה לוותר על צדקתם, רצונותיהם ותאוות הבצע שלהם, ולמלא את תפקידיהם בשכל ובגישה הנכונים לפי סדר הבריאה.

עם זאת, מי שאין לו זרע של דבר אלוהים צריך להיות טהור. להקשיב למילה. למאמינים חדשים אולי אין עדיין את זרע האל. לשמוע סיפור על ישוע המשיח, גם אם הוא אומר שהוא מאמין בישוע, אם זרע המילה לא נתפס, לא ניתן להתייחס אליו כבעל זרע. אם אתה מאמין בישוע, אך מותו של ישוע אינו מותו של המאמין, הוא שמע את המילה, אך עדיין אין זרע. לגבי אמונה, אהבה וקדושה, זה אומר שאם תאמין במילה תחילה, תבין שהמשיח מת בשבילך (אהבה), ותתמיד במות עם ישו (קדושה), אתה תיוושע.

פול קישר בין אדם לסיפור הוואי. ההתחלה של החטא היא לא שאנחנו מדברים על גבר ואישה כי חוה חטאה קודם. מי שאין לו הבטחה של הזרע, ישתוק ותבין איך הישועה מתבצעת. עליהם להמתין עד שזרע המילה יתבסס (בהריון), יגדל ויישא פרי (נושא לידה). מי שהטיף את המילה הוא גבר, ומי ששומע את המילה והמילה גדל, נושא פרי ונושע היא אישה.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אשרי עניי רוח כי להם מלכות השמים׃

שאלה 81. האם כל המאמינים האמיתיים יכולים להיות בטוחים תמיד שהם נמצאים במצב של חסד ושהם ייוושעו?

גן העדן השלישי וקוץ השטן