המשיח, שהוא דמותו של אלוהים
המשיח, שהוא דמותו של אלוהים
(2 קורינתים 4: 4-7)אשר אלהי העולם הזה עור בהם את דעות הסוררים לבלתי
זרח להם נגה בשורת כבוד המשיח אשר הוא צלם האלהים׃ כי לא אתנו מכריזים אנחנו כי אם את המשיח ישוע לאמר
הוא האדון ואנחנו עבדיכם למען ישוע׃ כי האלהים אשר אמר ויפע אור מחשך הוא הופיע בלבנו
להפיץ אור דעת כבוד האלהים אשר בפני המשיח׃ אבל יש לנו האוצר הזה בכלי חרש למען אשר תהיה הגבורה
היתרה לאלהים ולא מאתנו׃
פרק 4 עוקב מפרק 3, ופאולוס מסביר שכבודו של האל אינו בחוק או באדם, אלא רק בישוע המשיח. מי שהתנגדו לכנסייה הקורינתית עם אי הבנות בתורתו ובשרתו של פאולוס היו אלה שהתעקשו לשמור על החוק על פי המסורת היהודית. הם עדיין היו אשמים בגילוי עריות בתרבות הפתוחה של קורינתוס, ללא הבנה ראויה של הנורמות הנוצריות (מזון, מין, נישואין, הליכים משפטיים וכו '), המחויבים לחוק. הוא ערך ביקור שני בכנסייה הקורינתית.
אף שאיש לא הקליט זאת במעשי השליחים, ניתן להסיק כי היה ביקור קורע לב על ידי התייחסות אליו כביקור השלישי בשני קורינתים השנייה (12:14; 13: 1-2). במיוחד מכיוון שזה היה ביקור קורע לב אצל פול, המכונית אפילו החליטה לא לנסוע לקורינתוס שוב. כתוצאה מכך, השליח פאולוס ניסה לפתור את הבעיה על ידי שליחת טיטוס לכנסייה כדי ללמוד עוד על המתרחש. פאולוס, שכתב קורינתים א 'באפסוס, הלך לטרואס וחיכה לשמוע את חדשות טיטוס. כאשר הגעתו של טיטוס התעכבה בגלל השתטחות, עבר פול למקדוניה והמתין. בסופו של דבר, הוא פגש את טיטוס במקדוניה ושמע את החדשות על הפתרון לבעיות בכנסייה הקורינתית והתגיירות וחזרה בתשובה של המתנגדים לפאול. .
『לכן מכיוון שיש לנו את המשרד הזה, כפי שקיבלנו רחמים, איננו מתעלפים.』 משרד פירושו לשרת או לשרת. על כן, משרה היא שליחות הניתנת למי שחביבי חסדו של אלוהים. כשהוא הופך לאדון החסד והמשרד, זהו שקר. זה מטשטש את הבשורה, מטשטש את הלב ומונע את הוד הבשורה על כבוד המשיח. לכן פול מגדיר היטב את מטרת המשרד. 『כי איננו מטיפים לעצמנו, אלא למשיח ישוע האדון; ואת עצמנו עבדיכם למען ישוע. " באמצעות זה, פול מבהיר כי אדון החסד והמשרה הוא אלוהים, לא האדם.
שנית, אבל יש לנו את האוצר הזה בכלי עפר, כדי שהמצוין של הכוח יהיה של אלוהים, ולא שלנו.
חרס היא קערה העשויה אדמה. במקום להתייחס למשהו כמו קרמיקה אפויה ויקרה, היא מתייחסת למיכל שנועד להמשך שימוש בחיי היומיום. עם זאת, יש אוצר בכלי חרס זה. ראשית, "אנו" פירושו פול וחבריו לעבודה. עם זאת, ניתן לומר כי זה כולל לא רק אותם, אלא גם את כל הנוצרים שקיבלו "משרה זו". ראשית, מנקודת מבט אנושית, פול נראה כביטוי של ענווה להתייחס לעצמו ככלי חרס. אף על פי שפאול למד הרבה, היה לו תשוקה, והיה לו רקע טוב להכרה בקהילה היהודית, היו לו חולשות משלו. אויביו האשימו את פאולוס בכתיבה טובה, אך אין לו כוח במילים. פול לא הפריך זאת במפורש. חוסר כוחו בדיבור היה אומר שהוא לא היה טוב במיוחד ברהיטות שהוכרה אז. לפי הסטנדרטים שלהם, הטפה של פול הייתה גרועה.
אלה שניסו לבייש את פאולוס היו מודעים לכך היטב, ובכך גינו ותקפו את פול. לגבי זה, פול לא אמר שזה לא. הוא הודה בהכל. הוא הודה שהוא כלי חרס. אנשים לא יכלו להחזיק את האוצר בכלי חרס, ולכן הוא תקף שלפול לא היה אוצר אמיתי. פול היה כלי חרס. אנחנו גם חרס. אנחנו לא חזקים ואנחנו לא חכמים. אנו צנועים, בזים ואין לנו על מה להתפאר. אנחנו אלה הנופלים בחטא. פול אומר שלנו, לכלי עפר כאלה, יש אוצר.
אוצר זה, בפסוק 4: 1, אמר פאולוס, "קיבלנו את התפקיד הזה." במילים אחרות, האוצר הזה הוא העמדה הזו שקיבלנו. הסיבה שמשרד זה הוא אוצר היא שמדובר במשרד הברית החדשה המפוארת. הברית החדשה מפוארת מכיוון שהיא מאפשרת לנו לראות את כבודו של האל. כבוד ה 'הוא כבוד ה'. אחרי הכל, התפקיד הזה יקר כי הוא האור של הכרת התהילה של אלוהים מול ישוע המשיח, כלומר אור הבשורה.
אלוהים הניח אוצרות בכלי חרס. הסיבה היא מדוע אנו חלשים. 『שמאוד הכוח יכול להיות של אלוהים, ולא שלנו.』 באמצעות הבשורה באמצעות כוחה של רוח הקודש, אדם ניצל וחייו משתנים. אלה ששמחים בחטא וחיים כעבדים של החטא שונאים כעת את החטא, ומי שמת לאלוהים הופכים ליצורים חדשים. פול מתאר את זה ככוח גדול מאוד. יכולת זו היא היכולת לשנות אנשים. זוהי היכולת להציל את המתים. זוהי היכולת לתת לאור לזרוח בחושך. כשאנחנו רואים את העבודה של היכולת המדהימה הזו, אנו באופן טבעי חושבים על המקור ומקור היכולת הזו.
מכיוון שלאלוהים יש כוח, איננו זקוקים למישהו שיכול לפצות על הצורך הזה. לאלוהים יש כבר את כל הכוח להציל אנשים. השאלה היא כיצד לחשוף זאת. אלוהים מגלה את כוחו של אלוהים על ידי הנחת אוצרות בכלי חרס שלו. זהו כוחו הגדול של אלוהים שאיש אינו יכול לפקפק בו. הוא שאלוהים השתמש בחולשתו של פאולוס כך, השתמש באנשים מתקדמים אחרים של אמונה, והשתמש בחולשתנו.
תגובות
הוסף רשומת תגובה