אני אפתח את דלת השמים ואברך אותך



מלאכי (3: 6-12) מדבר על מעשר. הנביא מלאכי אומר שבני ישראל גונבים את חפצי האל. עלינו להסתכל על ההבדל בין "בני ישראל גונבים את דברים של אלוהים" לבין אי תשלום מעשר בברית החדשה. כשאנו רואים את מה שאלוהים אומר בספר דברים (פסוקים 18: 15-22), אלוהים אמר לבני ישראל שהוא יקים נביא כמו משה בין אחיך, מכיוון שבני ישראל לא יכלו ללכת לפני האל ירא.
אלוהים שמע את האנשים ואמר: "שמעו לו, ותענש אם לא תלך אחריו." "מי שמדבר מילים שלא ציוויתי, ייהרג." בני ישראל שאלו: "כיצד נדע האם הנביא מדבר על פי הנחייתו של אלוהים?" משה ענה:


אשר ידבר הנביא בשם יהוה ולא יהיה הדבר ולא יבוא הוא הדבר אשר לא דברו יהוה בזדון דברו הנביא לא תגור (דברים יח, כב)
אם הנביא מדבר בעד עצמו, הוא נהרג. דבריהם של ירמיהו וחניאנה (נביאי שקר) מוצגים בברית הישנה. חניאנה נפטרה כשסיפרה שקרים. גם כיום, כאשר אנשים מפרשים ומדברים את התנ"ך על פי דעותיהם שלהם, הם הזניחו. גם כיום אנו יכולים לראות שכנסיות רבות מדברות על מעשר כפי שהם חושבים. בברית הישנה אלוהים אמר לנו לשלם מעשר. תשלום המעשר מבוסס על החוק.
בספר ויקרא (27:30).
וכל מעשר הארץ מזרע הארץ מפרי העץ ליהוה הוא קדש ליהוה׃ אנשי הכנסייה מוצאים כיום עשרות מעשרות על בסיס שלטון זה, אברהם נתן אותה למלכיזדק לאחר המלחמה, נדרו של יעקב
אם אנשים אומרים, "אלוהים ביקש מאנשים לשלם מעשר", גם אם אלוהים לא דיבר, זה מה שהם אמרו ביומרני.
אין שום דבר אחר מאשר החוק של הברית הישנה שמורה לאלוהים לשלם מעשר. אלוהים אמר לישראל לשלם מעשר על פי החוק. במתיו (כג, כג) נאמר:

אוי לכם הסופרים והפרושים החנפים כי מעשרים אתם את המנתא ואת השבת ואת הכמן ותניחו את החמורות

ישוע אמר כי המעשר מבוסס על החוק. מעשר היה על פי החוק. אנו יכולים למצוא בספר ויקרא (כה, כג) מדוע שאלוהים אמר לעם לשלם מעשר על פי החוק.והארץ לא תמכר לצמתת כי לי הארץ כי גרים ותושבים אתם עמדי׃
בני ישראל זרים לעולם, מכיוון שהם זרים, יושבים (זרים), ומציעים את תוצרת האדמה כמעשר לאלוהים. עובדה שבני אדם זרים מכיוון שהם עוזבים את אלוהים והם זרים בעולם הזה.
בספר ויקרא (כה, כה) נאמר:
כי עבדי הם אשר הוצאתי אתם מארץ מצרים לא ימכרו ממכרת עבד׃ בספר ויקרא (25:55) כתוב:כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים אני יהוה אלהיכם׃
האנשים הם משרתים (עובדים) בארץ האל. אלה המטפחים את אדמת האל. עלינו לראות כיצד העידו אבותיהם של בני ישראל. העברים (11: 13-14) אומרים:

כפי אמונה מתו כל אלה ולא השיגו את ההבטחות רק מרחוק ראו אותן ויבטחו וישמחו לקראתן ויודו כי גרים הם ותושבים בארץ׃ גברים אלה מתייחסים לאבות אבותיהם של בני ישראל. הם אמרו שהם מחפשים בית כיוון שהם זרים לארץ זו. הסיבה היא שיש להם מוח לחזור הביתה. עיר הולדתו של אברהם היא אור הכשדים. בעברית (11: 15-16) כתוב:ואם היתה דעתם על הארץ ההיא אשר יצאו ממנה הלא היה בידם לשוב אליה׃
 אכן נכספו למושב טוב ממנו והוא בשמים ועל כן לא בוש האלהים להקרא אלהיהם כי הכין להם עיר׃ אם אברהם היה חושב על עיר הולדתו כאור של כשדים, היה לו סיכוי לחזור, אך מכיוון שעיר הולדתו היא ממלכת אלוהים, ולא אור של כשדים, הוא להוט לחזור.
מדוע זו ממלכת אלוהים שאליה אנשים צריכים לחזור? זה מאלוהים. כדי שאלוהים יודיע לאנשים על כך, אלוהים אמר להם לשלם מעשר. כיום תשלום מעשר בכנסייה הוא תוצאה של אי ידיעת רצונו של אלוהים יתר על המידה. אם מלכות האל היא בית, עלינו למצוא דרך חזרה.
אבות אבותיהם של ישראל מתו על פי אמונתם והביטו בהבטחה. ההבטחה היא הזרע (ישו). ישראל התבוננה בהבטחת הזרע באמצעות מעשר. גם כיום, יש דרך לחזור אם נבין שהעולם שלנו זר. חשוב להבין מה המשמעות של לחיות בנפרד מאלוהים ומהי אותה הבטחה.
במלאכי (3:10):

הביאו את כל המעשר אל בית האוצר ויהי טרף בביתי ובחנוני נא בזאת אמר יהוה צבאות אם לא אפתח לכם את בני ישראל לא מעשרו כראוי. מעשר, לעומת זאת, מכיל את מלוא רצונו של אלוהים. מעשר הוא מה שזרים נותנים לאלוהים בעולם הזה. ישוע מסביר מעשר במתי (23:23):אוי לכם הסופרים והפרושים החנפים כי מעשרים אתם את המנתא ואת השבת ואת הכמן ותניחו את החמורות

זוהי הצהרה של עובדות העבר. עלינו לדעת בדיוק את פסק הדין, הרחמים והאמונה של החוק.
משמעות פסק הדין היא מאסר לחוטאים. בני אדם זרים בעולם הזה ומקורם מאלוהים, אך כלואים בחושך. כלוא בחושך הוא צדקותו של אלוהים לחוטאים. אם גברים לא יבינו שהם לכודים, לא תהיה להם הזדמנות לחזור בתשובה מאלוהים.
רחמים פירושו אהבה. יש רחמים ואהבה בחוק. למרות שהם לכודים, אלוהים נתן רחמים למי שעזב את אלוהים למצוא את דרכם. אלוהים מדבר על אמונה. אף על פי שהוא נעול בזעמו של אלוהים, ההבטחה להצלתו של אלוהים באמצעות ישוע היא במעשר. אמונה היא מימוש הבטחות האל בתשלום מעשר.
עם זאת, ישוע אמר שבני ישראל נטשו את כל הדברים האלה. פירוש המעשר פירושו "התבונן במשיח". מכיוון שישראל לא מצאו את ישו, ישוע אומר לבני ישראל למצוא את ישוע המשיח במתי (23:23).
במלאכי, "אם העם משלם מעשר מלא לה ', אלוהים יברך" אינו ברכת העולם הזה, אלא ברכת מלכות האל. זו ברכת האמונה באמצעות ישוע המשיח. זו הברכה שאלוהים דיבר לאברהם (זרע ההבטחה). עם זאת, ישוע המשיח הגיע. מי שכבר נמצא בישוע המשיח אינו זקוק למעשר מכיוון שההבטחה מתקיימת.
האפסיים (1: 3-5) מדבר על ברכות גן עדן.

ברוך הוא האלהים ואבי אדנינו ישוע המשיח אשר ברכנו בכל ברכת רוח במרומים במשיח׃  כאשר בחר אתנו בו לפני מוסדות תבל להיות קדשים ותמימים לפניו באהבה׃  יעדנו לו לבנים על ידי ישוע המשיח כחפץ רצונו׃

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אשרי עניי רוח כי להם מלכות השמים׃

שאלה 81. האם כל המאמינים האמיתיים יכולים להיות בטוחים תמיד שהם נמצאים במצב של חסד ושהם ייוושעו?

גן העדן השלישי וקוץ השטן