תפילת האדון (3)
⑥ 『וסלח לנו על חובותינו, כמו שאנחנו סולחים לחייבים שלנו. Literally זה ממש ביטוי דו משמעי שלא נראה נכון. עלינו לסלוח תחילה על חטאינו, ואלוהים יסלח לנו. יש חוקרי מקרא שאומרים שהם השתנו הלוך ושוב. הם טוענים שעלינו לסלוח לחטאיהם של אחרים, בדיוק כמו שאלוהים סלח על חטאינו.
אך מה שנאמר בתפילת האדון כמעט זהה למתי (14: 14-15).
『ויצא ישוע וירא המון עם
רב ויהמו מעיו עליהם וירפא את החלשים אשר בהם׃
ויהי לפנות ערב ויגשו אליו תלמידיו ויאמרו המקום חרב וגם נטה היום שלחה את המון העם וילכו אל הכפרים לקנות להם אכל׃ 』
ויהי לפנות ערב ויגשו אליו תלמידיו ויאמרו המקום חרב וגם נטה היום שלחה את המון העם וילכו אל הכפרים לקנות להם אכל׃ 』
"סליחת
האל על חטא אנושי" היא דקדוק יווני של השימוש המושלם בעבר. הסליחה שלנו לחטאי
הזולת עוברת כעת. על פי המתוח, הדקדוק אינו נכון: לא טוב לומר שאלוהים סלח על
חטאינו בעבר מכיוון שסלחנו על חטאי אחרים. ואז הביטוי "מכיוון שאלוהים סלח על
חטאינו, אנו סולחים על חטאי הזולת," הוא מתוח.
אגב, התרגום של דברינו הוא בלהט הפוך. והגיונית, לא הגיוני לומר ש"אלוהים סלח לנו קודם, אנו סולחים לאחרים קודם ואלוהים סולח לנו על בסיס זה. " אלוהים נראה קודם, אך האדם נראה תחילה טועה.
אגב, נבחן את הרקע של דברי ישוע. במתיו (18: 23-35), אנו יכולים להבין את משלם של 10,000 חייבי טרלנד, שלא סלחו למאה חייבי דנרון.
אגב, התרגום של דברינו הוא בלהט הפוך. והגיונית, לא הגיוני לומר ש"אלוהים סלח לנו קודם, אנו סולחים לאחרים קודם ואלוהים סולח לנו על בסיס זה. " אלוהים נראה קודם, אך האדם נראה תחילה טועה.
אגב, נבחן את הרקע של דברי ישוע. במתיו (18: 23-35), אנו יכולים להבין את משלם של 10,000 חייבי טרלנד, שלא סלחו למאה חייבי דנרון.
『ככה יעשה לכם גם אבי שבשמים אם
לא תסלחו איש איש לאחיו בכל לבבכם את חטאתם׃.』(מתי
18:35)
זה אותו דבר כמו אמירתו של מתיו (14: 14-15), "אם אתה סולח תחילה על אשמתו של אדם, אלוהים סולח לו." זו תחילה סליחת האדם, וסליחתו של אלוהים באה לאחר מכן. אולם הסיבה לכך שאלוהים עושה זאת היא להבין היטב על מה אנחנו מדברים בקשר עם 100 דנריוסים ו -10,000 סעדים של חובות טאלנטים.
פיטר שואל את ישוע, וכשאחי חטא נגדי, כמה פעמים עלי לסלוח? פיטר שאל אם אוכל לסלוח לאחי שבע פעמים. ישוע השיב שעליך לסלוח שבעים פעמים שבע פעמים. זה לסלוח ללא הגבלת זמן. דברי מתיו 18: 23-35 מסבירים סליחה בלתי מוגבלת. עבור כל הגברים חייבים 10,000 כישרונות, ואחים חייבים 100 דנים. 10,000 כישרונות ו -100 דנים הם לא ניתן להשוות. עשרת אלפים כישרונות שווים לכמיליארד דולר כיום, ומאה דנאריוס שווה לשלושה חודשים (כמה אלפי דולרים). זה מיליארד דולר ואלפי דולרים. לכן יש לסלוח לאנשים ללא תנאי.
כשאני חושב על זה, כבר נסלח לי הרבה חובות מאלוהים. אז החטא שלי נפתר. עכשיו לאחר שסלחו לי, יש לי קשר של 100 דנים שנקבע לי. עלינו לסלוח לאחרים. אם 10,000 הכשרונות שנמחו לא סולחים לחייבים שלהם, ביטול 10,000 החובות מבוטל.
אלוהים סלח לחטא, שפירושו "לפסול" את הסליחה, אך אם נסלח לאחרים לאחר מכן, אלוהים ישיב אותו למצב המקורי בו סלח על חטאיו בעבר. לפיכך, אלוהים סולח על חטאינו, כפי שאנחנו סולחים לחייבים שלנו. אך אם אדם שנסלח לא סולח לחטאי הזולת, אז החוטא מבין אחר כך את אשמתו ומסלח על חטאי אחרים, ואלוהים חוזר לעבר בו סלח על חטאיו. אז אני סולח לאחי לעת עתה הוא הפרוגרסיבי, וסליחת חטאי לאלוהים היא העבר. מאז שאני סולח לחטאי אחרים, אלוהים סלח על חטאי בעבר.
ניתן לראות בכך אומרים שניתן לבטל את הישועה מאלוהים. עם זאת, קשה אם יתקבל כן. אם אינך יכול לסלוח לאחרים, פירושו "אינך חוזר בתשובה ומאמין בישוע המשיח רק במילים." תשובה אמיתית היא זו שסלחת על חטאי כולם. לפיכך, ייתכן שאלו שלא יכולים לסלוח לאחרים לא ניצלו. למרות שהוא חשב את עצמו "משוכנע בישועה", יתכן שהוא לא ניצל. התבונן אחורה בתשובה הראשונה שלך. לא ניתן לבטל את מי שחוזר בתשובה ונכנס למשיח. אבל מי שלא חוזר בתשובה הם אלה שחושבים שהם ניצלים, למרות שהם לא ניצלים
זה אותו דבר כמו אמירתו של מתיו (14: 14-15), "אם אתה סולח תחילה על אשמתו של אדם, אלוהים סולח לו." זו תחילה סליחת האדם, וסליחתו של אלוהים באה לאחר מכן. אולם הסיבה לכך שאלוהים עושה זאת היא להבין היטב על מה אנחנו מדברים בקשר עם 100 דנריוסים ו -10,000 סעדים של חובות טאלנטים.
פיטר שואל את ישוע, וכשאחי חטא נגדי, כמה פעמים עלי לסלוח? פיטר שאל אם אוכל לסלוח לאחי שבע פעמים. ישוע השיב שעליך לסלוח שבעים פעמים שבע פעמים. זה לסלוח ללא הגבלת זמן. דברי מתיו 18: 23-35 מסבירים סליחה בלתי מוגבלת. עבור כל הגברים חייבים 10,000 כישרונות, ואחים חייבים 100 דנים. 10,000 כישרונות ו -100 דנים הם לא ניתן להשוות. עשרת אלפים כישרונות שווים לכמיליארד דולר כיום, ומאה דנאריוס שווה לשלושה חודשים (כמה אלפי דולרים). זה מיליארד דולר ואלפי דולרים. לכן יש לסלוח לאנשים ללא תנאי.
כשאני חושב על זה, כבר נסלח לי הרבה חובות מאלוהים. אז החטא שלי נפתר. עכשיו לאחר שסלחו לי, יש לי קשר של 100 דנים שנקבע לי. עלינו לסלוח לאחרים. אם 10,000 הכשרונות שנמחו לא סולחים לחייבים שלהם, ביטול 10,000 החובות מבוטל.
אלוהים סלח לחטא, שפירושו "לפסול" את הסליחה, אך אם נסלח לאחרים לאחר מכן, אלוהים ישיב אותו למצב המקורי בו סלח על חטאיו בעבר. לפיכך, אלוהים סולח על חטאינו, כפי שאנחנו סולחים לחייבים שלנו. אך אם אדם שנסלח לא סולח לחטאי הזולת, אז החוטא מבין אחר כך את אשמתו ומסלח על חטאי אחרים, ואלוהים חוזר לעבר בו סלח על חטאיו. אז אני סולח לאחי לעת עתה הוא הפרוגרסיבי, וסליחת חטאי לאלוהים היא העבר. מאז שאני סולח לחטאי אחרים, אלוהים סלח על חטאי בעבר.
ניתן לראות בכך אומרים שניתן לבטל את הישועה מאלוהים. עם זאת, קשה אם יתקבל כן. אם אינך יכול לסלוח לאחרים, פירושו "אינך חוזר בתשובה ומאמין בישוע המשיח רק במילים." תשובה אמיתית היא זו שסלחת על חטאי כולם. לפיכך, ייתכן שאלו שלא יכולים לסלוח לאחרים לא ניצלו. למרות שהוא חשב את עצמו "משוכנע בישועה", יתכן שהוא לא ניצל. התבונן אחורה בתשובה הראשונה שלך. לא ניתן לבטל את מי שחוזר בתשובה ונכנס למשיח. אבל מי שלא חוזר בתשובה הם אלה שחושבים שהם ניצלים, למרות שהם לא ניצלים
בנוסף להכחשת עצמו, חזרה בתשובה כוללת סלחנות לאחרים. מי שלא חוזר בתשובה, אין
לו חסד של אלוהים לאהוב אחרים. אם יש חסד של אלוהים, פירושו "עליך לסלוח לחטא
של אחיך." במילים אחרות, אם אתה מבין את אהבתו האדירה של אלוהים, עליך באופן
טבעי להעביר את אהבתו של אלוהים לאחרים, אבל לשנוא את אחיך אין שום הגיון. .
⑦ 『ולא יוביל אותנו לא לפיתוי, אלא ישחרר אותנו מהרע』, אלוהים בחר בדרך המטופשת של האוונגליזם להשיג הישועה. ישוע עשה שתים עשרה תלמידים והטיף את הבשורה עד סוף העולם. עם זאת, בגלל שישנו גוף חלש בתהליך האוונגליזציה, התפילה "בואו לא נפול על ידי הונאת השטן", היא התפילה "תוביל אותנו לא לפיתוי, אלא תציל אותנו מהרע".
ישוע אמר גם "אל תיפול לרשע." התנ"ך אומר בג'ון (17:15).
⑦ 『ולא יוביל אותנו לא לפיתוי, אלא ישחרר אותנו מהרע』, אלוהים בחר בדרך המטופשת של האוונגליזם להשיג הישועה. ישוע עשה שתים עשרה תלמידים והטיף את הבשורה עד סוף העולם. עם זאת, בגלל שישנו גוף חלש בתהליך האוונגליזציה, התפילה "בואו לא נפול על ידי הונאת השטן", היא התפילה "תוביל אותנו לא לפיתוי, אלא תציל אותנו מהרע".
ישוע אמר גם "אל תיפול לרשע." התנ"ך אומר בג'ון (17:15).
『ולא
אעתיר לך אשר תקחם מן העולם רק שתצרם מן הרע׃ 』 למרות שתלמידיו של ישו יכולים ליפול לרוע כאשר הם
יוצאים לעולם ומטיפים את הבשורה, ישוע התפלל לאלוהים עבור תלמידיו כדי שלא ייפלו
באותו הרוע. ישוע נבחן על ידי השטן לפני שאלוהים החל בעבודותיו הציבוריות. ישוע
הביס את כל הפיתויים וניצח את השטן. אנחנו לא מתפתים מהשטן. כשאנחנו מרחיבים את
מלכות אלוהים ועדים לסליחה האלוהית על חטאינו, עלינו להתפלל שלא נתפתה ונפול לרוע
בזמן שבעולם הזה.
זה רע לעזוב את אלוהים. זהו אדם זקן שמקורו בבשר ומהשטן. השליח פאולוס אומר באפסיים (6:12).
זה רע לעזוב את אלוהים. זהו אדם זקן שמקורו בבשר ומהשטן. השליח פאולוס אומר באפסיים (6:12).
『 כי לא
עם בשר ודם מלחמתנו כי עם שרים ושליטים עם המשלים בחשכת העולם הזה עם הרוחות הרעות
אשר במרומים׃ 』 למי שיש גוף אין כוח להילחם ברוחות רעות. הכוח
להילחם ברוחות רעות הוא רוח הקודש ומילת אלוהים. זהו בשורת הישועה. לשטן יש כל דבר
בעולם והוא מנסה להפיל את הקדושים. מכיוון שלקדושים יש גוף, גם אם יש פיתויים של
העולם, עליהם להתפלל למען האוונגליזם שלהם, לא ליפול, ליפול לרשע ולהתגבר עליהם.
אומר במתיו (כד, כד).『כי יקומו משיחי שקר ונביאי שקר ויתנו אתות גדלות ומופתים למען התעות אף את הבחירים אם יוכלו׃ 』 לאלה הנושאים חיים, השטן לא רק ייראה. התפלל למען האוונגליזם. על מנת ששם אלוהים יתפאר, עלינו לעשות רצון האל על הארץ. עלינו לגרום לאלו שעזבו את אלוהים לחזור בתשובה ולחזור לאלוהים. זו האוונגליזם.
אומר במתיו (כד, כד).『כי יקומו משיחי שקר ונביאי שקר ויתנו אתות גדלות ומופתים למען התעות אף את הבחירים אם יוכלו׃ 』 לאלה הנושאים חיים, השטן לא רק ייראה. התפלל למען האוונגליזם. על מנת ששם אלוהים יתפאר, עלינו לעשות רצון האל על הארץ. עלינו לגרום לאלו שעזבו את אלוהים לחזור בתשובה ולחזור לאלוהים. זו האוונגליזם.
תגובות
הוסף רשומת תגובה