עלינו להיגאל מאלוהים, כך שסלחים לנו על חטאינו מאלוהים
『וידבר יהוה אל משה לאמר׃ אך בעשור לחדש השביעי הזה יום הכפרים הוא מקרא קדש יהיה לכם ועניתם את נפשתיכם והקרבתם אשה ליהוה׃ וכל מלאכה לא תעשו בעצם היום הזה כי יום כפרים הוא לכפר עליכם לפני יהוה אלהיכם׃ כי כל הנפש אשר לא תענה בעצם היום הזה ונכרתה מעמיה׃ 』
(ויקרא 23: 26-29)
『כי כל
הנפש אשר לא תענה בעצם היום הזה ונכרתה מעמיה׃ 』
ויקרא (23:29) מדבר על שיטת הכפרה. אלוהים אמר לבני ישראל לזכור את כאבם ואת
מצוקתם במשך עשרה ימים מהחצוצרה. אחרי 10 ימים זה יום הכיפורים. סוכות מתחילות
חמישה ימים לאחר הכפרה. פירוש החצוצרה שהיבול נגמר. ארבעה חודשים לאחר חג השבועות,
האנשים מסיימים את הקציר ומפוצצים את החצוצרות. המשמעות היא סוף העולם. כיום,
עלינו לזכור את חג ישראל של הברית הישנה, מכיוון שעבודת אלוהים נעשית דרך החג.
בפסח מת ישוע על הצלב ככבש, קם לתחייה ביום החג, וביום חג השבועות הגיע רוח הקודש.
ועל חצוצרה ישוע ישוב. אך איננו יודעים את היום והשעה המדויקים שבהם ישוע חוזר.
בספר ויקרא ישנם חמש קרבנות, ויקרא (ד, כ) מסביר:
בספר ויקרא ישנם חמש קרבנות, ויקרא (ד, כ) מסביר:
『ועשה
לפר כאשר עשה לפר החטאת כן יעשה לו וכפר עלהם הכהן ונסלח להם׃ 』
המילה כפרה נגמלת באנגלית, והשליח פאולוס דיבר על
גאולה באפסיים (1: 7):『אשר בו לנו הפדיום בדמו וסליחת
הפשעים כרב חסדו׃ 』
אם כבר מדברים על הסדר, הגאולה צריכה לבוא קודם, ואז שחרור מחטאים. גאולה היא ציטוט מגאולת ויקרא (ד, כ). פירוש הגאולה: אלוהים משחרר את החוטאים מהשטן על ידי קניית חוטאים מדמו של ישוע. אלוהים לא שוטף תחילה את חטאי החוטאים, אך אלוהים קונה חוטאים מהשטן ומשחרר אותם. זה הרעיון של יום כיפור.
『הנפלים
היו בארץ בימים ההם וגם אחרי כן אשר יבאו בני האלהים אל בנות האדם וילדו להם המה
הגברים אשר מעולם אנשי השם׃ 』 (בראשית ו, ד)
『יום כיפור』 מקורו ב"רוזין ". "צביעת רוזין" פירושו לכסות את החטא; זה כפר. נוח צייר את החלק הפנימי עם צבעוני חום בתיבה.
בברית הישנה היה מזבח ברונזה בחצר המקדש. כאשר הכומר מניח ידיים על הכבש, הוא מעביר את חטאי החוטא אל הכבשים. גם זה נגאל. אז הכבש המת והחוטא הם אחד. אם החוטא אינו אחד עם הכבש, החטא לא אבד. בני ישראל לא היו אחד עם הכבש. הם לא הכירו במשמעות הגאולה. לאחר מכן שוטף הכומר את ידיו ורגליו של החוטא באגן. לאחר שהכומר שטף את החוטא, הוא יכול היה להיכנס למקדש. בתוך המקדש יש כיסוי, הגאולה. הכהן הגדול נכנס למקום הקדוש ביותר פעם בשנה (10 ביולי, לוח הירח). היה שם ארון הכי קדוש. על התיבה היה כיסוי המכונה הכפרה. על הכריכה נאמר קופרט (כלומר חסד) בעברית.
היום שכיסה את חטאי כל החוטאים היה יום כיפור. כך, אחת לשנה מפזרים הכהן הגדול את דם הכבש על הכפרה, והדם מכוסה.
בברית החדשה, על מנת שזה יקרה, על אלוהים לקנות חוטאים מהשטן בדמו של ישוע. כאשר ישוע מת על הצלב (הרעלה פוצלה בשני חלקים) וקם לתחייה, הוא התקרב לאלוהים על כס המלכות ככהן גדול. אלוהים משלם את דמו של ישוע לשטן למי שישוב בתשובה.
『יום כיפור』 מקורו ב"רוזין ". "צביעת רוזין" פירושו לכסות את החטא; זה כפר. נוח צייר את החלק הפנימי עם צבעוני חום בתיבה.
בברית הישנה היה מזבח ברונזה בחצר המקדש. כאשר הכומר מניח ידיים על הכבש, הוא מעביר את חטאי החוטא אל הכבשים. גם זה נגאל. אז הכבש המת והחוטא הם אחד. אם החוטא אינו אחד עם הכבש, החטא לא אבד. בני ישראל לא היו אחד עם הכבש. הם לא הכירו במשמעות הגאולה. לאחר מכן שוטף הכומר את ידיו ורגליו של החוטא באגן. לאחר שהכומר שטף את החוטא, הוא יכול היה להיכנס למקדש. בתוך המקדש יש כיסוי, הגאולה. הכהן הגדול נכנס למקום הקדוש ביותר פעם בשנה (10 ביולי, לוח הירח). היה שם ארון הכי קדוש. על התיבה היה כיסוי המכונה הכפרה. על הכריכה נאמר קופרט (כלומר חסד) בעברית.
היום שכיסה את חטאי כל החוטאים היה יום כיפור. כך, אחת לשנה מפזרים הכהן הגדול את דם הכבש על הכפרה, והדם מכוסה.
בברית החדשה, על מנת שזה יקרה, על אלוהים לקנות חוטאים מהשטן בדמו של ישוע. כאשר ישוע מת על הצלב (הרעלה פוצלה בשני חלקים) וקם לתחייה, הוא התקרב לאלוהים על כס המלכות ככהן גדול. אלוהים משלם את דמו של ישוע לשטן למי שישוב בתשובה.
הגאולה היא לעבור משיקול דעתו של אלוהים. כך שללא
גאולה, אין סליחה. יש לשפוט את החוטא. אך אלוהים התכוון להציל חוטאים חוזרים
בתשובה. זו הסיבה שבנו של אלוהים נפטר במקום חוטא, ולכן אלוהים משלם את מחיר הדם
לשטן. זו החסד המדהים של אלוהים. אלוהים נותן אהבה למי שחוזר בתשובה. אלוהים לא
אוהב כל בן אנוש. אלוהים כועס על כל בני האדם למעט החוטא החוזר בתשובה.
כיום, אם הכנסיה אומרת "אם אתה מאמין בישוע, אתה תינצל", או פשוט תגיד, "אם אתה מקבל את ישוע, אתה תינצל." לאחר שגילו את מצבן הנוכחי אנשים יכולים לחזור בתשובה מאלוהים. אנשים חייבים להבין שהם אלה שנמצאים בחושך. לכן חוטאים חייבים להתחנן לאלוהים לברוח מהחושך. זו תחילתה של חזרה בתשובה. זה לא בגלל שאנחנו מאמינים בישוע, אלא שאלוהים יעשה את התשובה. התנ"ך מסביר אמונה זו במתנה. אין אמונה מאלוהים, אבל זה לא נכון לומר שאנשים מאמינים באלוהים.
כיום המילה גאולה נעלמת מהכנסייה. איוב (19:25) אומר:
כיום, אם הכנסיה אומרת "אם אתה מאמין בישוע, אתה תינצל", או פשוט תגיד, "אם אתה מקבל את ישוע, אתה תינצל." לאחר שגילו את מצבן הנוכחי אנשים יכולים לחזור בתשובה מאלוהים. אנשים חייבים להבין שהם אלה שנמצאים בחושך. לכן חוטאים חייבים להתחנן לאלוהים לברוח מהחושך. זו תחילתה של חזרה בתשובה. זה לא בגלל שאנחנו מאמינים בישוע, אלא שאלוהים יעשה את התשובה. התנ"ך מסביר אמונה זו במתנה. אין אמונה מאלוהים, אבל זה לא נכון לומר שאנשים מאמינים באלוהים.
כיום המילה גאולה נעלמת מהכנסייה. איוב (19:25) אומר:
『ואני ידעתי גאלי חי ואחרון על
עפר יקום׃ 』 כיום, כמו איוב, אנו יכולים להיות מותקפים על ידי השטן. אלוהים אפשר לשטן
לתקוף את איוב. לפיכך, אלוהים גואל את אלה שחוזרים בתשובה. כאשר העברים היו תחת
דיכוי פרעה, אלוהים שיחרר אותם מפרעה, אומר ביציאת מצרים (6: 6):『לכן אמר
לבני ישראל אני יהוה והוצאתי אתכם מתחת סבלת מצרים והצלתי אתכם מעבדתם וגאלתי אתכם
בזרוע נטויה ובשפטים גדלים׃ 』,
דברים (ז, ח) מדבר גם כן.『כי
מאהבת יהוה אתכם ומשמרו את השבעה אשר נשבע לאבתיכם הוציא יהוה אתכם ביד חזקה ויפדך
מבית עבדים מיד פרעה מלך מצרים׃ 』 הגאולה שימשה כמשמעותה שחרור.『המשיח
פדנו מקללת התורה בהיותו לקללה בעדנו שנאמר קללת אלהים תלוי׃ 』
(03:13 הגלטיים)
(03:13 הגלטיים)
『לפדות את אשר היו תחת יד התורה
למען נקבל את משפט הבנים׃ 』
(גלטים
ד, ה)
בני האדם הפכו למשרתי השטן על ידי הפיתוי של השטן "להיות כמו אלוהים". אז בני אדם הם עבדים לשטן, והם חיים בחטא. אמנם אנו מבינים חטא אך איננו מבינים שאנו רעים, אך איננו חוזרים בתשובה. אלוהים אומר לנו להסיר את הרוע ולא את החטא. הרשע הזה הוא הזקן. הרע הוא חמדנות. החוזר בתשובה מסיר חשקנות. הדרך להסיר חשק היא למות בצלב עם ישוע. כיום כנסיות רבות מצמצמות את משמעות התשובה. אנשים חושבים על חזרה בתשובה כמודה ומתחשבת בחטא. אך אלו שמתים מרע הופכים לחזרה בתשובה. גם אם אנו טובים בכנסייה במשך זמן רב, ואם אנו מהרהרים בחטא בכל יום, זה לא ברור כי אנחנו לא מוציאים את הרע. אז בכל יום אנו חוטאים וחוזרים בתשובה שוב ושוב. למרות שאנו חושבים שניצלנו, אם איננו בורחים מרע, אנו לא חוזרים בתשובה. אם לא אנו חוזרים בתשובה, חמדנות עדיין אוחזת בלבנו.
בני האדם הפכו למשרתי השטן על ידי הפיתוי של השטן "להיות כמו אלוהים". אז בני אדם הם עבדים לשטן, והם חיים בחטא. אמנם אנו מבינים חטא אך איננו מבינים שאנו רעים, אך איננו חוזרים בתשובה. אלוהים אומר לנו להסיר את הרוע ולא את החטא. הרשע הזה הוא הזקן. הרע הוא חמדנות. החוזר בתשובה מסיר חשקנות. הדרך להסיר חשק היא למות בצלב עם ישוע. כיום כנסיות רבות מצמצמות את משמעות התשובה. אנשים חושבים על חזרה בתשובה כמודה ומתחשבת בחטא. אך אלו שמתים מרע הופכים לחזרה בתשובה. גם אם אנו טובים בכנסייה במשך זמן רב, ואם אנו מהרהרים בחטא בכל יום, זה לא ברור כי אנחנו לא מוציאים את הרע. אז בכל יום אנו חוטאים וחוזרים בתשובה שוב ושוב. למרות שאנו חושבים שניצלנו, אם איננו בורחים מרע, אנו לא חוזרים בתשובה. אם לא אנו חוזרים בתשובה, חמדנות עדיין אוחזת בלבנו.
תגובות
הוסף רשומת תגובה