בחסד אתה ניצלת

וגם אנחנו כלנו בתוכם הלכנו לפנים בתאות הבשר לעשות חפצי בשרנו ומחשבותינו ונהי אך בני רגז בטבענו כאשר בני אדם׃  אבל האלהים המלא רחמים ברב אהבתו אשר אהב אתנו׃  אחרי היותנו מתים בפשעים החינו עם המשיח בחסד נושעתם׃ (אפרים ב ', 3-5)וגם אנחנו כלנו בתוכם הלכנו לפנים בתאות הבשר לעשות חפצי בשרנו ומחשבותינו ונהי אך בני רגז בטבענו
הסיבה לכך היא כדלקמן: ביניהם גם כולנו קיימנו את שיחתנו בעבר בתאוות בשרנו, הגשמת רצונות הבשר והתודעה.

חמדנות הבשר היא חמדנות. הקולוסים (3: 5-6) אומרים:

על כן תמותתו את אבריכם בארץ את הזנות והטמאה והזמה והתאות הרעות ונטות אחרי הבצע אשר היא עבודת אלילים׃  כי בגלל אלה בא חרון אלהים על בני חמרי׃ אבל אלוהים, העשיר בחסד, על אהבתו הגדולה בה הוא אהב אותנו גם כשהיינו מתים בחטאים, החיש אותנו יחד עם ישו
על מנת שנוכל לחיות שוב עם ישו, עלינו למות תחילה עם ישו.
הרומאים (6: 3-4) אומרים:
או האינכם ידעים כי כלנו הנטבלים למשיח ישוע למותו נטבלנו׃  לכן נקברנו אתו בטבילה למות למען כאשר נעור המשיח מן המתים בכבוד האב כן נתהלך גם אנחנו בחיים


הטבילה מתאחדת עם מות ישוע המשיח. "להיות משולב" זה להיות "אחד". השליח פאולוס הסביר את המשמעות של "להיות אחד" דרך "היחסים בין ישו לכנסייה".
האפסיים (5: 30-32) אומרים:

כי אברי גופו אנחנו משברו ומעצמיו׃ על כן יעזב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו שניהם לבשר אחד׃  גדול הסוד הזה ואני מפרש אתו על המשיח ועל עדתו׃

היחסים בין כריסטוס לכנסייה הם כמו זוג. זה נמצא גם בספר בראשית. בראשית (2: 22-24) כתוב: ויבן יהוה אלהים את הצלע אשר לקח מן האדם לאשה ויבאה אל האדם׃
 ויאמר האדם זאת הפעם עצם מעצמי ובשר מבשרי לזאת יקרא אשה כי מאיש לקחה זאת׃
 על כן יעזב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד׃.

 

אם האדם אינו אחד עם ישו, הוא לא ניצל. ביוחנן (17: 20-22) ישוע מתפלל לאלוהים "להיות אחד". אולם לא לבד בעד אלה אנכי מעתיר לך כי אם גם בעד המאמינים בי על פי דברם׃
 למען יהיו כלם אחד כאשר אתה אבי בי אתה ואני בך והיו גם המה בנו כאשר למען יאמין העולם כי אתה שלחתני׃
 ואני נתתי להם את הכבוד אשר נתת לי למען יהיו אחד כאשר אנחנו אחד נחנו׃
אם אנשים אינם אחד עם ישו, מדוע הם לא ניצלים מאלוהים? ניתן לראות זאת מג'ון (פרק 17:21):
למען יהיו כלם אחד כאשר אתה אבי בי אתה ואני בך והיו גם המה בנו כאשר למען יאמין העולם כי אתה שלחתני׃
לשם כך עלינו להיות מאוחדים למותו של ישוע המשיח. אם אנחנו לא אחד עם מותו של ישוע המשיח, אני לא יכול להיכנס לאבא השמימי, ואבא שמימי לא יכול להיכנס לתוכי.

"להיות אחד עם מות ישוע המשיח" ו "לחיות לפי רצונות הבשר" מנוגדים זה לזה. חמדנות היא "רצון להיות כמו אלוהים". זה מתכרבל כמו נחש בלב האדם. "תאוות הבצע להיות כמו אלוהים" התרחשה בשני מקומות. ראשית, היא תאוות הבצע שהייתה לשטן בממלכת האל. הוא ניסה לבסס את מלכות האל עם מלאכים מרושעים ומלאכים מרושעים. השנייה היא תאוות הבצע של חווה בגן עדן. חוה ניסתה לשלוט בגן עדן ללא אלוהים. בעולם הזה, לכל מי שחי ללא אלוהים יש "הרצון להיות כמו אלוהים".

כל עוד תאוות הבצע נמצאת בלב האדם, הם לא יכולים להיות אחד עם אלוהים. אז חמדנות חייבת למות. הדרך היא "להיות אחד עם מות ישוע המשיח." עם זאת, גם אם החוזה בתשובה מאמין ב"להיות אחד עם מות ישוע המשיח ", כל עוד הגוף חי, תאוות הבצע יכולה לשרוד שוב. הגוף שמתקבל מההורים לא מאבד תאוות בצע. אבל אלוהים נותן לגוף הרוח מתנה למי שחוזר בתשובה. לתשובה שני גופות. זהו הגוף שמתקבל מההורים והגוף (גוף הרוח) מאלוהים. בקורינתיים האחד (15:44) אומר:

יזרע גוף נפשי ויקום גוף רוחני יש גוף נפשי ויש גוף רוחני׃

החוזר בתשובה צריך להאמין שאחד מהשניים הוא באמת גופו. למרות שהגוף האמיתי אינו נראה, הגוף האמיתי הוא "גוף הרוח". עלינו להכחיש את גוף הבשר שהתקבל מהורינו לפני דבר האל. אז יש קרב רוחני בגוף. ברומאים (7: 21-24) פול אומר: ובכן מצא אני בי זה החק אנכי רצה לעשות הטוב ודבק בי הרע׃  כי לפי האדם הפנימי חפצתי בתורת אלהים׃  אך ראה אני באברי חק אחר הלחם לחק שכלי ויוליכני שבי לתורת החטא אשר באברי׃  אוי לי האדם העני מי יצילני מגוף המות הזה׃


עלינו להילחם ברע בקרבות רוחניים. הרומאים (8: 5-9) מסבירים את הקרב הרוחני.

כי אשר המה לבשר בעניני הבשר יחשבו ואשר לרוח בעניני הרוח יחשבו׃  כי מחשבת הבשר היא המות ומחשבת הרוח היא החיים והשלום׃  יען מחשבת הבשר רק שנאת אלהים היא באשר לא תשתעבד לתורת האלהים ואף איננה יכולה׃  ואשר המה בבשר לא יוכלו להיות רצוים לאלהים׃  ואתם אינכם בבשר כי אם ברוח אם אמנם רוח האלהים שכן בקרבכם כי מי שאין בו רוח המשיח איננו שלו׃

רוח המשיח היא רוח הקודש. רוח הקודש נכנסת "למי שהוא אחד עם מות ישוע המשיח." כוחה של רוח הקודש יכול להתגבר על חמדנות הבשר. אך אם תנהג לפי מחשבותיך ושיפוטייך, בוודאי תיפול על ידי תאוות בצעך. אז התנ"ך אומר "להילחם נגד הרע". ההתגלות (21: 6-7) אומרת: ויאמר אלי היה נהיתה אני האלף והתו הראש והסוף אני אתן לצמא ממעין מים חיים חנם׃ 7 המנצח יירש הכל ואני אהיה לו לאלהים והוא יהיה לי לבן׃

מי שניצל בחסד האל צריך לצלוב את תאוות הבצע. מי שנמצא אחד עם מות ישוע המשיח הופך לאנשים של אלוהים. אמונה זו היא חסדו של אלוהים. הגלטי (2:20) אומר:

עם המשיח נצלבתי ואין עוד אנכי החי כי אם המשיח הוא חי בקרבי ואשר אני חי עתה בבשר אחיה באמונת בן

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אשרי עניי רוח כי להם מלכות השמים׃

שאלה 81. האם כל המאמינים האמיתיים יכולים להיות בטוחים תמיד שהם נמצאים במצב של חסד ושהם ייוושעו?

גן העדן השלישי וקוץ השטן